Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
A tervezett (ígért) határidőhöz képest kéthetes csúszással végre megszólalt az e-Mobi a töltőtelepítési programjával kapcsolatban. Egy a honlapjukra kitett közleményben tudatták az érdeklődőkkel, hogy a tervezett ~320 helyszín közül 8-nál beüzemelték a töltőket, így azok mától használhatók. A nap végén a listát két további helyszínnel bővítették, felkerekítve a használható e-Mobi töltők számát 10-re. A hazai elektromobilitás, illetve a töltőhálózat siralmas helyzete miatt a villanyautósoknak eleve nincs okuk túl nagy örömködésre, de a tegnapi levél sok béketűrő autósnál kiverte a biztosítékot. A fórumon elhangzott beszélgetésekből szemezgettünk. „Ez szégyen 🙁 nem csak az, hogy a vállaláshoz képest még sehol nem állnak, de hogy ezt a világ legtermészetesebb módján közlik. Nekünk kis vállalkozóknak olyan kötbér kerülne a nyakunkba hasonló esetben, amibe bele is rokkannánk. Ezek meg vígan, büszkén jelentik be, hogy a 320 helyett,a határidő után két héttel, működik 8. Gyalázat !!!” – fejtette ki egyikük, aki vidékiként nem tud plugin hibridről tisztán elektromosra váltani, mert azzal elvágná magát a külvilágtól.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 „Az az igazság, hogy lehet hogy egy kicsit letargikus vagyok, de ez a sok AC töltő egy cseppet sem javít a helyzeten, a lakó környezetemben ha autózok akkor úgyis otthon töltöm fel, ha meg vidékre mennék akkor semmi értelme az AC-nak. Amíg vidéken nincsenek villám töltők addig semmi értelme nem volt az egésznek, csak tök fölöslegesen sikerült egy csomó pénzt elszórni.” – írja egy Budapest környékén lakó, kis hatótávolságú autót használó tagunk. „Ha jól tudom minden AC oszlophoz kérték 3×64 A kapacitást tök feleslegesen. Annak a valószínűsége hogy 2 Zoe tölt róla egyszerre az nagyon kicsi. Erre a teljesítményre már simán rá lehet rakni egy 44 kW-os DC töltőt is.” „Igen, ez nem igazán illeszkedik a gyakorlati használathoz sehogy sem és ha ezeknek a költségéből inkább az autópályákat szórták volna meg kevesebb, de villámtöltővel, máris felkerülhetett volna Magyarország a villanyautós térképre.” – reagált az előző felvetésre egy másik elektromos autó használó. „Voltaképpen szomorú. Nincs itt semmi látnivaló, a ‘határidőről’ még említés szinten sincs szó benne.” – emeli ki valaki a lényeget. „Szégyen és gyalázat az hogy tisztán elektromos autó sok éves használata után az emberek egy része visszavált plugin és REX rendszerre mert a fejlődés az ország átjárhatósága terén csak ígéretek szintjén SEM valósul meg. Panasszal pedig nem lehet élni sehol az ígérgetések miatt.” „Ez a tipikus ‘too little, too late’. Még amik készen vannak, azok sincsenek igazán készen: ‘Egyes letelepített és üzembe helyezett töltőállomások esetében még időszakosan tereprendezési és parkoló felfestési utómunkálatok előfordulhatnak.’ Miért nem olvasunk ilyet mondjuk a Tesla oldalán?” – majd folytatta – „Egyébként ez a közlemény engem ~2012-re emlékeztet, amikor az EON lerakott vagy 3 nyilvános Schuko aljzatos vasoszlopot és kijelentette, hogy az M1-es autópálya elektromos autóval bejárhatóvá vált. (Elfelejtették hozzátenni, hogy 24 óra alatt, ami kb. a XVIII. századi postakocsik és a XIX. századi gőzmozdonyok közé lövi be az elektromos autózást … :))” „Ami a képen van, annak a háttere valódi? A Jane Hainig rkp-ton van telepített töltő?” – teszi fel végül a költői kérdést a Villanyautósok Közösségének egyik oszlopos tagja, aki nyilvánvalóan tisztában van azzal, hogy az e-Mobi közlemény illusztrációját adó, valójában nem működő töltő csak a PR fotózás idejére került a Duna partra. Az elkeseredettség és a düh érthető, ha figyelembe vesszük, hogy ez már a sokadik be nem tartott kormányzati ígéret volt az ország átjárhatóságát biztosító töltőhálózat kapcsán az elmúlt 4 évben. Már a koncepció is totális dilettantizmusról árulkodik, de hogy még ezt a tervet sem valósítják meg az tisztán mutatja, hogy az elektromobilitás támogatása semmi más, csak süket duma, amivel végig lehet haknizni az ilyen témájú konferenciákat. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzczMTQwNS40MjQyODMyODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTcxMzkzNzk7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzc5OTgwNDY7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MSIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzczMTQwNS40MjQyODMyODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTcxMzkzNzk7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzc5OTgwNDY7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MScsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTEzMDB4NjAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNi9zaGVsbC1yZWNoYXJnZS1tdWx0LWpvdm8tMTMwMHg2MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPjxpbWcgc3JjPWh0dHBzOi8vYWQuZG91YmxlY2xpY2submV0L2RkbS90cmFja2ltcC9OMjIzNzI5MC4zNzMzNDI4VklMTEFOWUFVVE9TT0suSC9CMzM3MzE0MDUuNDI0MjgzMjg1O2RjX3Rya19haWQ9NjE3MTM5Mzc5O2RjX3Rya19jaWQ9MjM3OTk4MDQ2O29yZD1bdGltZXN0YW1wXTtkY19sYXQ9O2RjX3JkaWQ9O3RhZ19mb3JfY2hpbGRfZGlyZWN0ZWRfdHJlYXRtZW50PTt0ZnVhPT9odHRwczovL3Rwcy5kb3VibGV2ZXJpZnkuY29tL3Zpc2l0LmpwZz90YWd0eXBlPWRpc3BsYXkmY3R4PTMxODAxNDIzJmNtcD0zMzczMTQwNSZzaWQ9MTAxNjk1OTUmcGxjPTQyNDI4MzI4NSZhZHZpZD0xMzkxOTQzMiZhZHNydj0xJmdkcHI9JHtHRFBSfSZnZHByX2NvbnNlbnQ9JHtHRFBSX0NPTlNFTlRfMTI2fXdpZHRoPTEiIGhlaWdodD0iMSIgc3R5bGU9ImRpc3BsYXk6bm9uZTsiIGFsdD0iIj4= Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!