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
auto

Kiakadtak a villanyautósok az e-Mobi eddigi eredményei láttán

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

A tervezett (ígért) határidőhöz képest kéthetes csúszással végre megszólalt az e-Mobi a töltőtelepítési programjával kapcsolatban. Egy a honlapjukra kitett közleményben tudatták az érdeklődőkkel, hogy a tervezett ~320 helyszín közül 8-nál beüzemelték a töltőket, így azok mától használhatók. A nap végén a listát két további helyszínnel bővítették, felkerekítve a használható e-Mobi töltők számát 10-re. A hazai elektromobilitás, illetve a töltőhálózat siralmas helyzete miatt a villanyautósoknak eleve nincs okuk túl nagy örömködésre, de a tegnapi levél sok béketűrő autósnál kiverte a biztosítékot. A fórumon elhangzott beszélgetésekből szemezgettünk.

Ez szégyen 🙁 nem csak az, hogy a vállaláshoz képest még sehol nem állnak, de hogy ezt a világ legtermészetesebb módján közlik. Nekünk kis vállalkozóknak olyan kötbér kerülne a nyakunkba hasonló esetben, amibe bele is rokkannánk. Ezek meg vígan, büszkén jelentik be, hogy a 320 helyett,a határidő után két héttel, működik 8. Gyalázat !!!” – fejtette ki egyikük, aki vidékiként nem tud plugin hibridről tisztán elektromosra váltani, mert azzal elvágná magát a külvilágtól.

Az az igazság, hogy lehet hogy egy kicsit letargikus vagyok, de ez a sok AC töltő egy cseppet sem javít a helyzeten, a lakó környezetemben ha autózok akkor úgyis otthon töltöm fel, ha meg vidékre mennék akkor semmi értelme az AC-nak. Amíg vidéken nincsenek villám töltők addig semmi értelme nem volt az egésznek, csak tök fölöslegesen sikerült egy csomó pénzt elszórni.” – írja egy Budapest környékén lakó, kis hatótávolságú autót használó tagunk. „Ha jól tudom minden AC oszlophoz kérték 3×64 A kapacitást tök feleslegesen. Annak a valószínűsége hogy 2 Zoe tölt róla egyszerre az nagyon kicsi. Erre a teljesítményre már simán rá lehet rakni egy 44 kW-os DC töltőt is.

Igen, ez nem igazán illeszkedik a gyakorlati használathoz sehogy sem és ha ezeknek a költségéből inkább az autópályákat szórták volna meg kevesebb, de villámtöltővel, máris felkerülhetett volna Magyarország a villanyautós térképre.” – reagált az előző felvetésre egy másik elektromos autó használó.

„Voltaképpen szomorú. Nincs itt semmi látnivaló, a ‘határidőről’ még említés szinten sincs szó benne.” – emeli ki valaki a lényeget.

Szégyen és gyalázat az hogy tisztán elektromos autó sok éves használata után az emberek egy része visszavált plugin és REX rendszerre mert a fejlődés az ország átjárhatósága terén csak ígéretek szintjén SEM valósul meg. Panasszal pedig nem lehet élni sehol az ígérgetések miatt.

Ez a tipikus ‘too little, too late’. Még amik készen vannak, azok sincsenek igazán készen: ‘Egyes letelepített és üzembe helyezett töltőállomások esetében még időszakosan tereprendezési és parkoló felfestési utómunkálatok előfordulhatnak.’ Miért nem olvasunk ilyet mondjuk a Tesla oldalán?” – majd folytatta – „Egyébként ez a közlemény engem ~2012-re emlékeztet, amikor az EON lerakott vagy 3 nyilvános Schuko aljzatos vasoszlopot és kijelentette, hogy az M1-es autópálya elektromos autóval bejárhatóvá vált. (Elfelejtették hozzátenni, hogy 24 óra alatt, ami kb. a XVIII. századi postakocsik és a XIX. századi gőzmozdonyok közé lövi be az elektromos autózást … :))”

Ami a képen van, annak a háttere valódi? A Jane Hainig rkp-ton van telepített töltő?” – teszi fel végül a költői kérdést a Villanyautósok Közösségének egyik oszlopos tagja, aki nyilvánvalóan tisztában van azzal, hogy az e-Mobi közlemény illusztrációját adó, valójában nem működő töltő csak a PR fotózás idejére került a Duna partra.

Az elkeseredettség és a düh érthető, ha figyelembe vesszük, hogy ez már a sokadik be nem tartott kormányzati ígéret volt az ország átjárhatóságát biztosító töltőhálózat kapcsán az elmúlt 4 évben. Már a koncepció is totális dilettantizmusról árulkodik, de hogy még ezt a tervet sem valósítják meg az tisztán mutatja, hogy az elektromobilitás támogatása semmi más, csak süket duma, amivel végig lehet haknizni az ilyen témájú konferenciákat.

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

Villanyautósok