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
auto

Kiakadtak a villanyautósok az e-Mobi eddigi eredményei láttán

elektromosautó-töltés
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

A tervezett (ígért) határidőhöz képest kéthetes csúszással végre megszólalt az e-Mobi a töltőtelepítési programjával kapcsolatban. Egy a honlapjukra kitett közleményben tudatták az érdeklődőkkel, hogy a tervezett ~320 helyszín közül 8-nál beüzemelték a töltőket, így azok mától használhatók. A nap végén a listát két további helyszínnel bővítették, felkerekítve a használható e-Mobi töltők számát 10-re. A hazai elektromobilitás, illetve a töltőhálózat siralmas helyzete miatt a villanyautósoknak eleve nincs okuk túl nagy örömködésre, de a tegnapi levél sok béketűrő autósnál kiverte a biztosítékot. A fórumon elhangzott beszélgetésekből szemezgettünk.

Ez szégyen 🙁 nem csak az, hogy a vállaláshoz képest még sehol nem állnak, de hogy ezt a világ legtermészetesebb módján közlik. Nekünk kis vállalkozóknak olyan kötbér kerülne a nyakunkba hasonló esetben, amibe bele is rokkannánk. Ezek meg vígan, büszkén jelentik be, hogy a 320 helyett,a határidő után két héttel, működik 8. Gyalázat !!!” – fejtette ki egyikük, aki vidékiként nem tud plugin hibridről tisztán elektromosra váltani, mert azzal elvágná magát a külvilágtól.

Az az igazság, hogy lehet hogy egy kicsit letargikus vagyok, de ez a sok AC töltő egy cseppet sem javít a helyzeten, a lakó környezetemben ha autózok akkor úgyis otthon töltöm fel, ha meg vidékre mennék akkor semmi értelme az AC-nak. Amíg vidéken nincsenek villám töltők addig semmi értelme nem volt az egésznek, csak tök fölöslegesen sikerült egy csomó pénzt elszórni.” – írja egy Budapest környékén lakó, kis hatótávolságú autót használó tagunk. „Ha jól tudom minden AC oszlophoz kérték 3×64 A kapacitást tök feleslegesen. Annak a valószínűsége hogy 2 Zoe tölt róla egyszerre az nagyon kicsi. Erre a teljesítményre már simán rá lehet rakni egy 44 kW-os DC töltőt is.

Igen, ez nem igazán illeszkedik a gyakorlati használathoz sehogy sem és ha ezeknek a költségéből inkább az autópályákat szórták volna meg kevesebb, de villámtöltővel, máris felkerülhetett volna Magyarország a villanyautós térképre.” – reagált az előző felvetésre egy másik elektromos autó használó.

„Voltaképpen szomorú. Nincs itt semmi látnivaló, a ‘határidőről’ még említés szinten sincs szó benne.” – emeli ki valaki a lényeget.

Szégyen és gyalázat az hogy tisztán elektromos autó sok éves használata után az emberek egy része visszavált plugin és REX rendszerre mert a fejlődés az ország átjárhatósága terén csak ígéretek szintjén SEM valósul meg. Panasszal pedig nem lehet élni sehol az ígérgetések miatt.

Ez a tipikus ‘too little, too late’. Még amik készen vannak, azok sincsenek igazán készen: ‘Egyes letelepített és üzembe helyezett töltőállomások esetében még időszakosan tereprendezési és parkoló felfestési utómunkálatok előfordulhatnak.’ Miért nem olvasunk ilyet mondjuk a Tesla oldalán?” – majd folytatta – „Egyébként ez a közlemény engem ~2012-re emlékeztet, amikor az EON lerakott vagy 3 nyilvános Schuko aljzatos vasoszlopot és kijelentette, hogy az M1-es autópálya elektromos autóval bejárhatóvá vált. (Elfelejtették hozzátenni, hogy 24 óra alatt, ami kb. a XVIII. századi postakocsik és a XIX. századi gőzmozdonyok közé lövi be az elektromos autózást … :))”

Ami a képen van, annak a háttere valódi? A Jane Hainig rkp-ton van telepített töltő?” – teszi fel végül a költői kérdést a Villanyautósok Közösségének egyik oszlopos tagja, aki nyilvánvalóan tisztában van azzal, hogy az e-Mobi közlemény illusztrációját adó, valójában nem működő töltő csak a PR fotózás idejére került a Duna partra.

Az elkeseredettség és a düh érthető, ha figyelembe vesszük, hogy ez már a sokadik be nem tartott kormányzati ígéret volt az ország átjárhatóságát biztosító töltőhálózat kapcsán az elmúlt 4 évben. Már a koncepció is totális dilettantizmusról árulkodik, de hogy még ezt a tervet sem valósítják meg az tisztán mutatja, hogy az elektromobilitás támogatása semmi más, csak süket duma, amivel végig lehet haknizni az ilyen témájú konferenciákat.

Villanyautósok

Összehasonlítás