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 A tervezett (ígért) határidőhöz képest kéthetes csúszással végre megszólalt az e-Mobi a töltőtelepítési programjával kapcsolatban. Egy a honlapjukra kitett közleményben tudatták az érdeklődőkkel, hogy a tervezett ~320 helyszín közül 8-nál beüzemelték a töltőket, így azok mától használhatók. A nap végén a listát két további helyszínnel bővítették, felkerekítve a használható e-Mobi töltők számát 10-re. A hazai elektromobilitás, illetve a töltőhálózat siralmas helyzete miatt a villanyautósoknak eleve nincs okuk túl nagy örömködésre, de a tegnapi levél sok béketűrő autósnál kiverte a biztosítékot. A fórumon elhangzott beszélgetésekből szemezgettünk. „Ez szégyen 🙁 nem csak az, hogy a vállaláshoz képest még sehol nem állnak, de hogy ezt a világ legtermészetesebb módján közlik. Nekünk kis vállalkozóknak olyan kötbér kerülne a nyakunkba hasonló esetben, amibe bele is rokkannánk. Ezek meg vígan, büszkén jelentik be, hogy a 320 helyett,a határidő után két héttel, működik 8. Gyalázat !!!” – fejtette ki egyikük, aki vidékiként nem tud plugin hibridről tisztán elektromosra váltani, mert azzal elvágná magát a külvilágtól. „Az az igazság, hogy lehet hogy egy kicsit letargikus vagyok, de ez a sok AC töltő egy cseppet sem javít a helyzeten, a lakó környezetemben ha autózok akkor úgyis otthon töltöm fel, ha meg vidékre mennék akkor semmi értelme az AC-nak. Amíg vidéken nincsenek villám töltők addig semmi értelme nem volt az egésznek, csak tök fölöslegesen sikerült egy csomó pénzt elszórni.” – írja egy Budapest környékén lakó, kis hatótávolságú autót használó tagunk. „Ha jól tudom minden AC oszlophoz kérték 3×64 A kapacitást tök feleslegesen. Annak a valószínűsége hogy 2 Zoe tölt róla egyszerre az nagyon kicsi. Erre a teljesítményre már simán rá lehet rakni egy 44 kW-os DC töltőt is.” „Igen, ez nem igazán illeszkedik a gyakorlati használathoz sehogy sem és ha ezeknek a költségéből inkább az autópályákat szórták volna meg kevesebb, de villámtöltővel, máris felkerülhetett volna Magyarország a villanyautós térképre.” – reagált az előző felvetésre egy másik elektromos autó használó. „Voltaképpen szomorú. Nincs itt semmi látnivaló, a ‘határidőről’ még említés szinten sincs szó benne.” – emeli ki valaki a lényeget. „Szégyen és gyalázat az hogy tisztán elektromos autó sok éves használata után az emberek egy része visszavált plugin és REX rendszerre mert a fejlődés az ország átjárhatósága terén csak ígéretek szintjén SEM valósul meg. Panasszal pedig nem lehet élni sehol az ígérgetések miatt.” „Ez a tipikus ‘too little, too late’. Még amik készen vannak, azok sincsenek igazán készen: ‘Egyes letelepített és üzembe helyezett töltőállomások esetében még időszakosan tereprendezési és parkoló felfestési utómunkálatok előfordulhatnak.’ Miért nem olvasunk ilyet mondjuk a Tesla oldalán?” – majd folytatta – „Egyébként ez a közlemény engem ~2012-re emlékeztet, amikor az EON lerakott vagy 3 nyilvános Schuko aljzatos vasoszlopot és kijelentette, hogy az M1-es autópálya elektromos autóval bejárhatóvá vált. (Elfelejtették hozzátenni, hogy 24 óra alatt, ami kb. a XVIII. századi postakocsik és a XIX. századi gőzmozdonyok közé lövi be az elektromos autózást … :))” „Ami a képen van, annak a háttere valódi? A Jane Hainig rkp-ton van telepített töltő?” – teszi fel végül a költői kérdést a Villanyautósok Közösségének egyik oszlopos tagja, aki nyilvánvalóan tisztában van azzal, hogy az e-Mobi közlemény illusztrációját adó, valójában nem működő töltő csak a PR fotózás idejére került a Duna partra. Az elkeseredettség és a düh érthető, ha figyelembe vesszük, hogy ez már a sokadik be nem tartott kormányzati ígéret volt az ország átjárhatóságát biztosító töltőhálózat kapcsán az elmúlt 4 évben. Már a koncepció is totális dilettantizmusról árulkodik, de hogy még ezt a tervet sem valósítják meg az tisztán mutatja, hogy az elektromobilitás támogatása semmi más, csak süket duma, amivel végig lehet haknizni az ilyen témájú konferenciákat. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!