Már nem a Renault Zoe a legkelendőbb villanyautó Európában
A Renault Zoe három egymást követő évben is az európai villanyautó-eladások élén végzett, miután 2015-ben átvette a koronát a Nissan első generációs LEAF modelljétől. Mivel sajnos egyelőre nem kell a bőség zavarával küzdenünk a megfizethető tisztán elektromos autók tekintetében, sejthető, hogy ha valamelyik autó megelőzi a Renault modelljét az eladási listán, akkor a Nissan vágott vissza a LEAF felfrissített verziójával. Az új LEAF-nek nem is kellett sok idő a trón elhódítására – 2018 első négy hónapjában összesen több vásárló döntött a villanyos Nissan mellett, mint ahányan a franciák autóját megvették, és ha így folytatja – amire nem kevés esély van –, akkor könnyen megtarthatja pozícióját az egész évben. Bár az EagleAid adatai csupán Nyugat-Európa 16 piacára vonatkoznak, talán senkit nem lep meg, hogy a kontinens keleti fele nem okoz túl nagy torzulást az eredményekben.

Az év első egyharmadában 11 441 második generációs LEAF talált gazdára, s azóta már azt is tudjuk, hogy a régebbi változatot is beleszámolva az európai eladások elérték a 100 000 leszállított darabos mérföldkövet. Bár a Nissan sunderlandi gyára folyamatosan nyomja ki magából a járműveket, az óriási kereslet miatt az új LEAF-re mégis várniuk kell egy keveset a megrendelőknek. A második helyezett Zoe-t a BMW i3 követi a ranglistán, mely 7,7%-kal növelte eladásait idáig ebben az évben, majd pedig a VW e-Golf, Tesla Model S, Smart ED, Tesla Model X, Hyundai IONIQ, Kia Soul, és végül az Opel Ampera-E is odatévedt a lista végére közel 1000 eladott példánnyal Nyugat-Európában.