Az április 16. és 24. között megrendezett Sanghaji Autószalon sem marad elektromos Volkswagen tanulmányautó nélkül, itt lesz ugyanis először megtekinthető élőben az I.D. széria legújabb tagja, a ROOMZZ. Ahogyan az lenni szokott, a rendezvény előtt pár nappal a német gyártó úgy döntött, hogy nem rejtegeti tovább villanyautóját, mely a CROZZ sportterepjárón is túlnőve a legnagyobb tagja a MEB padlólemezt hordozó merőben diverzifikált I.D. családnak. A tágas belteret a Volkswagen igyekezett úgy kihasználni, hogy az teljes mértékben megfeleljen az önvezető technológiával felszerelt koncepciók elvárásainak, azaz hogy az utasok kényelmesen, üléspozíciójukat maguk beállítva élvezhessék egymás társaságát. A 4-es szintű autonómiával pedig a sofőrnek sem kell kimaradnia a mulatságból, az ID. Pilot mód mesterséges intelligenciája gondoskodik az autó irányításáról. Mindez persze a távoli jövő, a ROOMZZ koncepció egyelőre inkább csupán vizuális kényeztetés az autószalon látogatói számára, ám ülésekben a gyártási változatban sem lesz hiány: összesen heten férnek majd el a terepjáróban. Külső megjelenésre a hatalmas SUV a CROZZ nagytesója, magán hordozva az I.D. tanulmányautók jellegzetességeit, mint például a fényszóró-dizájnt és a megvilágított emblémát, belül viszont újítani akartak a németek: a műszerfalat egészen szerényre tervezték, melyen a kormány és a digitális eszközök magányosan „lebegnek”.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 Az autó egyébként négykerék-hajtással mozog, a két, együttesen 225 kW teljesítményű villanymotor jóvoltából. A százas gyorsulást 6,6 másodperc alatt teljesíti, végsebessége pedig 180 km/h-ra van korlátozva. A 82 kWh-s akkupakk 450 kilométeres hatótávra elég az európai WLTP szerint, a 150 kW-os DC villámtöltésnek köszönhetően pedig mintegy fél óra alatt elérhető a 80%-os töltöttség. Végleges változatot a ROOMZZ-ból valamikor 2020-ban láthatunk, megvásárolni pedig először a kínaiaknak lesz lehetőségük 2021-ben. Állítólag más piacokon is elérhető lesz az autó, de erről egyelőre nem ismertek a pontos részletek. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!