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
auto
2024. 04. 23. kedd

Gyártási formában mutatkozik be jövő héten az új tisztán elektromos Renault

elektromos autó

Április 16-án a Sanghaji Autószalon látogatói már a piacra szánt formában láthatják a Renault City K-ZE típusjelzésű tisztán elektromos autót, mely a francia gyártó legelső villanyautója lesz a kínai piacon. Kis méretű crossoverként a jármű egy a milliós kínai metropoliszok lakói által kedvelt szegmensbe érkezik, így a specifikációk is a városi használatra lettek optimalizálva: a NEDC szerinti 250 kilométeres hatótáv, mely valós körülmények között kevesebb mint 180 kilométer lehet, kevésnek tűnhet, de ezt gyaníthatóan egy igazán alacsony indulóár fogja kompenzálni. Már csak azért is, mert a City K-ZE állítólag a tömegek számára készül, hogy a Renault se maradjon ki a kínai elektromosautó-piac meghódításából. A tervek szerint azonban az új Renault nem marad exkluzívan ázsiai modell, Európában is értékesíteni fogják, ám egyelőre nem tudni mikor, és hol történne a termelés.

A végleges változat egyébként állítólag nagyban hasonlítani fog a tavalyi Párizsi Autószalonon bemutatott koncepcióra, egyedi dizájnról viszont nem beszélhetünk, hiszen a City K-ZE az Indiában forgalmazott Renault Kwid hagyományos modell kiköpött mása – nem véletlen, hiszen mindkettő autó alapját a Nissannal közösen fejlesztett CMF A padlólemez adja.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.