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 A Porsche elhatározta, hogy a villanymeghajtású járművek iránt támasztott kereslet növekedése, és az egyre nehezebben betartható kibocsátási előírások fényében az egész portfólióját elektromosítja, ami a következő években már jó néhány megvásárolható villanyos modellt fog jelenteni. A tisztán elektromos Porschék sorát az idén gyártásba kerülő Taycan, és az abból eredő Cross Turismo nyitja, amelyek dedikált villanyautóként lépnek be a Volkswagen konszernhez tartozó vállalat kínálatába. 2021 környékén megjelenik a Macan következő generációja, amely már választható lesz kizárólag villanymotorral hajtva. Oliver Blume vezérigazgató elmondása szerint a hagyományos és a zéró emissziós Macan nagyjából 2-3 évig fog egymás mellett párhuzamosan létezni, mielőtt eldőlne, hogy a füstös divatterepjáró motorját felfrissítik az új Euro 7-es szintre, vagy végleg kivonják a palettáról. A népszerű SUV után a következő villany-Porsche a Cayenne lehet, bár erről a végleges döntés még nem született meg a márciusi hírek szerint. Porsche 718 T Boxster és Cayman. Egyelőre még kipufogóval 2022-ben aztán két tisztán elektromos sportautó csatlakozik a Taycanhoz a hajmeresztő teljesítményt preferáló vásárlók kedvéért: a 718 Boxster és a 718 Cayman. Oliver Blume az Autocar magazinnak nyilatkozott arról, hogy a 718-as roadsterből és kupéból már van is elektromos prototípusa a cégnek, folyamatban van a hajtáslánc tesztelése, ám a teljesen elektromos változat mellett hibridek is megjelenhetnek. Ennek állítólag az az oka, hogy a Porsche mérnökei által végzett vizsgálatok szerint a két sportkocsiból a jelenlegi akkutechnológia mellett maximum 300 kilométeres hatótávot lehetne kihozni a jelenlegi középmotoros padlólemez drasztikus átalakítása nélkül, amit viszont kevésnek tartanak a németek. Lehetséges megoldásként merült fel az az ötlet, hogy a tisztán elektromos Boxster és Cayman inkább az Audival közösen fejlesztett PPE platformra kerül, ami a Macan alapját is adja majd. Porsche Cayman e-volution, Forrás: Wikipedia Az elektromos Boxster kifejezés egyébként sokaknak ismerősen csenghet, ugyanis a Porsche 2011-ben már épített egy ilyet Boxster E néven, 200 km/h végsebességgel és 170 kilométer hatótávval, ám azóta nyilvánvalóan rengeteget fejlődött a technológia. A villanyos hajtáslánc a Cayman számára sem lesz teljesen idegen, merthogy ebből pedig 2017-ben mutatott be egy egyszeri darabot a vállalat. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!