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 A BMW és a Jaguar Land Rover összefogása után a japánok is a költségek és hasznok megosztását látják a legjobb megoldásnak az elektromosítás felé vezető hatalmas beruházásokat igénylő úton, így a Toyota bejelentette, hogy a Subaruval közösen fejleszt közepes és nagy méretű tisztán elektromos meghajtású járművek számára padlólemezt, melynek első gyümölcse egy zéró kibocsátású SUV lesz a C-szegmensben, amit minkét vállalat a maga márkajelzésével fog értékesíteni. A két cég együttműködése már majdnem tizenöt évre nyúlik vissza, aminek eredménye többek között a Toyota 86 és a Subaru BRZ néven futó sportkocsi 2012-es megjelenése, de a terep-versenyautóiról híres gyártó a Toyota technológiájának köszönheti első plug-in hibrid modelljét, a Crosstek Hybridet is. Az elektromos technológiát jelen esetben is a Toyota adja, míg a Subaru az évtizedek alatt tökélyre fejlesztett összkerék-meghajtással szereli majd fel a közös villanyautókat. A BMW és a Jaguar Land Rover tegnap bejelentett partnersége abból a szempontból meglepőnek mondható, hogy két, a prémium piacon versengő vállalatról van szó, ráadásul a brit gyártmányú I-PACE szárnyalása a német piacon meglehetősen kellemetlenül érinthette a nagy német autógyártókat. A japánok esetében ilyesmiről szó sincs, hiszen a Toyota majdnem 17%-os tulajdonrésszel a Subaru legnagyobb részvényese. Ráadásul míg a Toyota elkezdte átcsoportosítani erőforrásait a hibridek és üzemanyagcellás járművek fejlesztésbe, addig a Subaru alaposan lemaradva az elektromobilitás terén továbbra is görcsösen kapaszkodik a turbó boxermotorok megmentésébe. Bár pletykák az elmúlt hónapokban felröppentek arról, hogy a Subaru önállóan is belevág egy tisztán elektromos modell építésébe, könnyen lehet, hogy nem rendelkezik az ehhez szükséges anyagi háttérrel, beszállítói lánccal, és szaktudással, így ez az együttműködés életmentő lehet a cég számára. A hivatalos közlemény végén olvasható is a Subaru kommentje, miszerint a villamosításra szánt minden erőforrást ebbe a közös projektbe helyez át. Eközben a Toyota régóta hangoztatja, hogy az elektromos technológia már rendelkezésre áll a vállalaton belül, ám a magas gyártási költségek miatt nem lenne gazdaságos egy teljesen villanyos jármű piacra dobása. Ennek áthidalását várja az együttműködéstől a Toyota. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!