Együtt fejleszt elektromos hajtásláncot a BMW és a Jaguar Land Rover

A költségek csökkentése érdekében összefog a BMW és a Jaguar Land Rover egy következő generációs elektromos hajtáslánc fejlesztésében – számolt be róla a német vállalat egy hivatalos közleményben. A BMW a jövő évben, az iX3 sportterepjáróval vezeti be Gen 5 eDrive ötödik generációs hajtásláncát, amely egy burkolat alatt szállásolja el a villanymotort, a váltórendszert, és a teljesítményelektronikát. A technológia nagy előnye, hogy az elektromos motor nem használ ritkaföldfémeket, így a németek nem függnek az ezeket bányászó országoktól, mint például Kínától. Ezt a hajtásláncot fejlesztik majd tovább közösen a BMW és a Jaguar Land Rover mérnökei egy müncheni központban, hogy aztán később mindkét vállalat a maga gyártólétesítményeiben összerakva tudja beépíteni elektromos modelljeibe, jóval alacsonyabb költségek mellett, mint hogyha egyedül dolgoztak volna rajta. A BMW azzal indokolta a partnerválasztást, hogy az indiai Tata Motorshoz tartozó brit cég ugyanazt a környezetbarát stratégiai szemléletet képviseli, és a tisztán elektromos I-PACE prémium terepjáróval bizonyította rátermettségét a villanyautók fejlesztésére.

„Az autóipar rendkívüli átalakuláson megy keresztül. Úgy gondoljuk, hogy a siker kulcsa az együttműködés, az elektromosítás területén is. A Jaguar Land Roverrel egy olyan partnert találtunk, akinek a villamos hajtásláncok következő generációi felé támasztott elvárásai nagyban megegyeznek a miénkkel. Együttesen lehetőségünk nyílik hatékonyabban kiszolgálni az ügyfelek igényeit a fejlesztési idő lerövidítésével és a járművek, valamint a legmodernebb technológiák gyorsabb piacra dobásával” – kommentálta a BMW igazgatótanácsának tagja, Klaus Fröhlich.

BMW iX3 koncepció

Az önvezetés, összekapcsolhatóság, és elektomosítás által uralt szolgáltatásalapú mobilitás felé vezető úton nem a JLR lesz a BMW egyetlen partnere: márciusi hírek szerint a vállalat a Daimlerrel közösen fog kompakt és közepes méretű elektromos autók számára padlólemezt fejleszteni, ami mindkettejük számára egy legalább 7 milliárd eurós költségmegtakarítást jelentene, de a Mercedes-Benz anyavállalata és a BMW Group a városi mobilitási szolgáltatásokon is közös erővel dolgozik.

EZT OLVASTAD MÁR?  Megmutatkozott az első teljesen elektromos Cadillac

Elektromos autót használsz?