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
auto
2024. 04. 26. péntek

Együtt fejleszt elektromos hajtásláncot a BMW és a Jaguar Land Rover

elektromos autó

A költségek csökkentése érdekében összefog a BMW és a Jaguar Land Rover egy következő generációs elektromos hajtáslánc fejlesztésében – számolt be róla a német vállalat egy hivatalos közleményben. A BMW a jövő évben, az iX3 sportterepjáróval vezeti be Gen 5 eDrive ötödik generációs hajtásláncát, amely egy burkolat alatt szállásolja el a villanymotort, a váltórendszert, és a teljesítményelektronikát. A technológia nagy előnye, hogy az elektromos motor nem használ ritkaföldfémeket, így a németek nem függnek az ezeket bányászó országoktól, mint például Kínától. Ezt a hajtásláncot fejlesztik majd tovább közösen a BMW és a Jaguar Land Rover mérnökei egy müncheni központban, hogy aztán később mindkét vállalat a maga gyártólétesítményeiben összerakva tudja beépíteni elektromos modelljeibe, jóval alacsonyabb költségek mellett, mint hogyha egyedül dolgoztak volna rajta. A BMW azzal indokolta a partnerválasztást, hogy az indiai Tata Motorshoz tartozó brit cég ugyanazt a környezetbarát stratégiai szemléletet képviseli, és a tisztán elektromos I-PACE prémium terepjáróval bizonyította rátermettségét a villanyautók fejlesztésére.

„Az autóipar rendkívüli átalakuláson megy keresztül. Úgy gondoljuk, hogy a siker kulcsa az együttműködés, az elektromosítás területén is. A Jaguar Land Roverrel egy olyan partnert találtunk, akinek a villamos hajtásláncok következő generációi felé támasztott elvárásai nagyban megegyeznek a miénkkel. Együttesen lehetőségünk nyílik hatékonyabban kiszolgálni az ügyfelek igényeit a fejlesztési idő lerövidítésével és a járművek, valamint a legmodernebb technológiák gyorsabb piacra dobásával” – kommentálta a BMW igazgatótanácsának tagja, Klaus Fröhlich.

BMW iX3 koncepció

Az önvezetés, összekapcsolhatóság, és elektomosítás által uralt szolgáltatásalapú mobilitás felé vezető úton nem a JLR lesz a BMW egyetlen partnere: márciusi hírek szerint a vállalat a Daimlerrel közösen fog kompakt és közepes méretű elektromos autók számára padlólemezt fejleszteni, ami mindkettejük számára egy legalább 7 milliárd eurós költségmegtakarítást jelentene, de a Mercedes-Benz anyavállalata és a BMW Group a városi mobilitási szolgáltatásokon is közös erővel dolgozik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.