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 A költségek csökkentése érdekében összefog a BMW és a Jaguar Land Rover egy következő generációs elektromos hajtáslánc fejlesztésében – számolt be róla a német vállalat egy hivatalos közleményben. A BMW a jövő évben, az iX3 sportterepjáróval vezeti be Gen 5 eDrive ötödik generációs hajtásláncát, amely egy burkolat alatt szállásolja el a villanymotort, a váltórendszert, és a teljesítményelektronikát. A technológia nagy előnye, hogy az elektromos motor nem használ ritkaföldfémeket, így a németek nem függnek az ezeket bányászó országoktól, mint például Kínától. Ezt a hajtásláncot fejlesztik majd tovább közösen a BMW és a Jaguar Land Rover mérnökei egy müncheni központban, hogy aztán később mindkét vállalat a maga gyártólétesítményeiben összerakva tudja beépíteni elektromos modelljeibe, jóval alacsonyabb költségek mellett, mint hogyha egyedül dolgoztak volna rajta. A BMW azzal indokolta a partnerválasztást, hogy az indiai Tata Motorshoz tartozó brit cég ugyanazt a környezetbarát stratégiai szemléletet képviseli, és a tisztán elektromos I-PACE prémium terepjáróval bizonyította rátermettségét a villanyautók fejlesztésére. „Az autóipar rendkívüli átalakuláson megy keresztül. Úgy gondoljuk, hogy a siker kulcsa az együttműködés, az elektromosítás területén is. A Jaguar Land Roverrel egy olyan partnert találtunk, akinek a villamos hajtásláncok következő generációi felé támasztott elvárásai nagyban megegyeznek a miénkkel. Együttesen lehetőségünk nyílik hatékonyabban kiszolgálni az ügyfelek igényeit a fejlesztési idő lerövidítésével és a járművek, valamint a legmodernebb technológiák gyorsabb piacra dobásával” – kommentálta a BMW igazgatótanácsának tagja, Klaus Fröhlich. BMW iX3 koncepció Az önvezetés, összekapcsolhatóság, és elektomosítás által uralt szolgáltatásalapú mobilitás felé vezető úton nem a JLR lesz a BMW egyetlen partnere: márciusi hírek szerint a vállalat a Daimlerrel közösen fog kompakt és közepes méretű elektromos autók számára padlólemezt fejleszteni, ami mindkettejük számára egy legalább 7 milliárd eurós költségmegtakarítást jelentene, de a Mercedes-Benz anyavállalata és a BMW Group a városi mobilitási szolgáltatásokon is közös erővel dolgozik. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!