Egy hete egy Kia e-Niroval bejártuk az országot, és kevesebb mint 24 óra alatt közel 1300 km-t autóztunk. Könnyű menet volt, egy nap alatt nem is nagyon akarunk többet menni. Pedig megfelelő villanyautóval és megfelelő körülmények között lehet akár sokkal többet is autózni. A Porsche nemrég a dél-olaszországi Nardò körpályán tesztelte a Taycan terhelhetőségét, aminek keretében 24 órán keresztül váltott sofőrrel hajtották az autót 195 és 215 km/h közötti tempóval. Az autó csak a rövid töltések idejére állt, ami alatt a sofőrök is cserélni tudtak. A külső hőmérséklet a nap során elérte a 42, az aszfalt pedig az 54 °C-os hőmérsékletet, de a Taycan jól bírta a strapát. A 24 óra átlagsebessége a töltésre fordított időt is figyelembe véve 143 km/h-ra jött ki, ami a ekkora távon rendkívül magas érték. A rövid töltési idő kulcsa a nagy teljesítményű töltés, amit a Taycan egyelőre egyedülálló 800 V-os rendszere tesz lehetővé. A nagy teljesítményű töltés természetesen rengeteg hővel is jár, aminek elvezetéséről a Taycan a jelek szerint megfelelően gondoskodik.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ A Porsche nem adta meg, hogy hányszor és hány percig töltött, de ha 205 km/h-s átlagsebességet veszünk alapul, akkor az elért táv megtételéhez 16 óra 42 percen keresztül kellett hajtaniuk. Így töltésre a nap során összesen valamivel több, mint 7 órát szánhattak. Hogy ezt hány részletben tették, azt a Taycan töltési görbéjének ismerete nélkül nagyon nehéz megtippelni, de valószínűleg több mint 15 alkalommal állhattak meg tölteni, alkalmanként 25-30 percre. A 24 óra alatt megtett táv egyébként azonos a San Francisco – Chicago távolsággal, amire a Google Maps az amerikai autópályákon pihenők nélkül 32 órás menetidőt prognosztizál. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!