PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Egy hete egy Kia e-Niroval bejártuk az országot, és kevesebb mint 24 óra alatt közel 1300 km-t autóztunk. Könnyű menet volt, egy nap alatt nem is nagyon akarunk többet menni. Pedig megfelelő villanyautóval és megfelelő körülmények között lehet akár sokkal többet is autózni. A Porsche nemrég a dél-olaszországi Nardò körpályán tesztelte a Taycan terhelhetőségét, aminek keretében 24 órán keresztül váltott sofőrrel hajtották az autót 195 és 215 km/h közötti tempóval. Az autó csak a rövid töltések idejére állt, ami alatt a sofőrök is cserélni tudtak. A külső hőmérséklet a nap során elérte a 42, az aszfalt pedig az 54 °C-os hőmérsékletet, de a Taycan jól bírta a strapát. A 24 óra átlagsebessége a töltésre fordított időt is figyelembe véve 143 km/h-ra jött ki, ami a ekkora távon rendkívül magas érték. A rövid töltési idő kulcsa a nagy teljesítményű töltés, amit a Taycan egyelőre egyedülálló 800 V-os rendszere tesz lehetővé. A nagy teljesítményű töltés természetesen rengeteg hővel is jár, aminek elvezetéséről a Taycan a jelek szerint megfelelően gondoskodik. A Porsche nem adta meg, hogy hányszor és hány percig töltött, de ha 205 km/h-s átlagsebességet veszünk alapul, akkor az elért táv megtételéhez 16 óra 42 percen keresztül kellett hajtaniuk. Így töltésre a nap során összesen valamivel több, mint 7 órát szánhattak. Hogy ezt hány részletben tették, azt a Taycan töltési görbéjének ismerete nélkül nagyon nehéz megtippelni, de valószínűleg több mint 15 alkalommal állhattak meg tölteni, alkalmanként 25-30 percre. A 24 óra alatt megtett táv egyébként azonos a San Francisco – Chicago távolsággal, amire a Google Maps az amerikai autópályákon pihenők nélkül 32 órás menetidőt prognosztizál. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!