2023-ban jön az elektromos Fiat Panda

A Fiat komoly elektromobilitási programon dolgozik, amelyben nem újdonság, hogy 2020 második negyedévére várható a Fiat 500 elektromos változata. Azt is megtudhattuk korábban, hogy a torinói gyárban évente 80 000 db elektromos autó gördülhet le a gyártósorról. Az Egyesült Királyság Autocar című kiadványa most további tervekről számolt be: a Fiat Panda új változatát 2 év múlva, 2021-ben kezdik gyártani, azonban a tisztán elektromos változatra további 2 évet kell várni, így annak megjelenése csak 2023-ban várható. A két elektromos modell egy széleskörű terv részét képezi, amelyben az elsődleges cél a két európai bestseller megújítása.

A Fiat vezérigazgatója, Olivier François elmondta, hogy terveik között szerepel az egyensúly kialakítása két fontos dolog, a Fiat 500 család és a család szállítási feladatainak megoldása között. A Fiat szerint már nem olyan fogalmakban kell gondolkozni, mint nagy járművek, prémium autók vagy sportautók, mert ezeknek a jövőben nincs legitimitása. A vezérigazgató egyértelművé tette, hogy több elektromos járműre van szükség.

A kicsi 500-as mellett az 500L sorozat megmarad, az 500X nevű SUV helyett pedig az 500 Giardiniera változat jelenik meg, arról azonban egyelőre nincs hír, hogy ezeknek is várható-e elektromos változata. A Fiat 500 leginkább látványos újdonsága várhatóan a hátsó ülések használatának megkönnyítése lesz, kis méretű, hátrafelé nyíló kiegészítő ajtókkal, a BMW i3 megoldásához hasonló módon.

Az új, 2021-es Fiat Panda a Centoventi koncepcióautó alapján készülhet (forrás: Fiat)

A Fiat egy moduláris akkumulátor koncepciót alakít ki az elektromos autók alapárának csökkentése érdekében. Annak érdekében, hogy a magas akkumulátor költségek ellenére szélesebb kör számára megvásárolhatóak legyenek az elektromos modellek, gondolkodnak lízing vagy bérleti konstrukció kialakításán is.

A Fiat vezérigazgatója elmondta, hogy csak akkor csökkenhetnek az elektromos autók gyártási költségei, ha egy olcsó, sokak számára elérhető, nagy darabszámban gyártott modellbe is beépítik az elektromos meghajtást. Azt is hozzátette, tisztában vannak azzal, hogy ezt az A szegmensben, ahol a Fiat hagyományosan nagyon erős, lényegesen nehezebb megtenni, mint a nagyobb méretű autóknál. Szerencsére a Fiat 500 népszerűsége elbírja ezt a terhet, így az A és B szegmensben százezres nagyságrendű elektromos autó értékesítéssel tervezhetnek. Az elektromosítási stratégiában ki szeretnék használni azt a tényt, hogy a Fiat minden harmadik eladott autója 500-as vagy Panda. A nagyobb kategóriában Tipo néven egyelőre a Jeep Renegade platformjára épülő plug-in hibridet terveznek, tisztán elektromos autót egyelőre sajnos nem.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.