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 A Volkwagen Commercial Vehicles, és az autókonverziókra szakosodott partnere, az eClassics tegnap digitális formában bemutatta az 1966-os VW T1-es kisbuszra épülő e-Bullit, mely a második terméke a két vállalatnak abban a projektben, mely során a legnagyobb Volkswagen klasszikusokat alakítják át teljesen elektromos meghajtásúvá. Az első közös munka a Bogár villamosítása volt, melynek eredménye a tavalyi IAA rendezvényen állt a közönség elé, az e-Bulli pedig a március 25-29. közötti esseni Techno-Classica fórumon mutatkozott volna be, ám ezt a rendezvényt a már jól ismert okok miatt elhalasztották a szervezők. A retro kinézetű villanykisbusz érkezését március elején jelentette be a VW, akkor még nem volt teljesen egyértelmű, hogy a jármű egy egyszeri bemutatódarab lesz, vagy meg is tudják vásárolni a nosztalgiára vágyó rajongók – a legújabb, műszaki tulajdonságokat is tartalmazó sajtóanyagból viszont kiderült, hogy az eClassics a fogyasztók saját hagyományos Bullijának átalakítását is vállalja, illetve teljesen új példányt is lehet venni a villanyos változatból. Nem kevés pénzért persze, legkevesebb 64 900 eurót (körülbelül 22,7 millió forintot) kell fizetnie annak, aki egy ilyennel szeretne villogni az utakon. A kisbusz látszólag nem sokat változott külsőre, de a VW Group Components által szállított elektromos hajtáslánc-alkatrészek beépítéséhez szükség volt némi módosításra az alvázban. Az e-Bulli új tengelyeket kapott állítható első és hátsó felfüggesztéssel, de a fejlesztők kicserélték a kormányművet, és a dobfékek helyett is tárcsafékeket raktak be. A fényszórókba LED fényforrások kerültek. A vintage dizájn belül is megmaradt, nincsenek óriási érintőkijelzők, csak néhány új gomb jelent meg, a hatótáv pedig az old-school sebességmérőről olvasható le. Ennek ellenére nem maradt ki minden korszerű funkció, az autó összekapcsolható okostelefonnal, zenét pedig Bluetooth-rendszeren keresztül lehet lejátszani. Az elektromos Bulli közel kétszer olyan erős, mint a jó öreg belsőégésű motoros elődje. A hátsókerekeket 61 kW és 212 Nm, azaz a VW e-Up! villanymotorja hajtja, végsebessége pedig 130 km/h-ra lett lekorlátozva, ami még így is 25 km/h-val több, mint amit a füstös felmenő tudott. Az élmény tehát garantált egy hosszabb zéró emissziós utazáshoz is, ám ha valaki gyorsan szeretne odaérni valahova, akkor az e-Bulli akkumulátorával nem fog életre szóló barátságot kötni. A nettó 45 kWh-s aksi csak körülbelül 200 kilométeres hatótávot ad, és az újratöltés sem pillanatok kérdése: CCS csatlakozón DC töltőről maximum 50 kW teljesítményen 40 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttség. Aki ennél többet szeretne egy elektromos Volkswagen kisbusztól, annak érdemes 2022-ig várnia a korszerűbb, MEB padlólemezes I.D. Buzzra. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!