A Tesla kínai üzeme rekord gyorsasággal megépült 2019-ben, és a bővítés, pontosabban a második fázis építkezése még a korábbi ütemet is felülmúlhatja. Európában persze lehetetlen hasonló tempót tartani, de egyelőre úgy tűnik, hogy a Giga Berlin beruházás esetén sem lesz okunk panaszra. A kínai Model Y gyár építkezésénél a Tesla saját rekordja is megdőlhet A Berlin mellett egy Grünheide nevű kisvárosában épülő gyárban a tervek szerint „évente legalább 100 000 elektromos autó” készül majd. Elon Musk vezérigazgató ambiciózus ütemterve szerint a létesítmény 2021 júliusáig megkezdi a termelést. A szerződések megkötésekor a német hatóságok képviselői biztosították Musk számára az építkezés gyors megvalósíthatóságát. Helyi környezetvédők már a kezdetekben próbálták megakasztani a beruházást, aztán a homokos talaj nehezítette a munkát, majd a koronavírus veszélyhelyzettel kényszerült szembe nézni az egész világ. #GigaBerlin 01 july / 2020Wow look at that, it's going fast. 👷♂️🏗👍 Thanks: @RalfThomas for the photos. 👍👌 pic.twitter.com/FQcSGbczZ6 — Gigafactory Berlin News (@Gf4Tesla) July 1, 2020 Egyelőre úgy fest, hogy ezek a nem várt események is csupán minimális késést eredményeznek. Azonban a Tesla a mai napig úgy halad előre, hogy még nem rendelkeznek a végleges engedélyekkel, az azokhoz szükséges nyilvános meghallgatásokat szeptemberre halasztották. Az alábbi videó szerint végre elkezdődött az építkezés látványos része. Vajon igaza lesz Musknak, és az első Model Y egy éven belül legördülhet a szerelő sorról? A Bloomberg értesülései szerint a Tesla felülvizsgálta korábbi terveit, és a beruházás volumene kisebb lesz, mint korábban tervezték. Egyes épületek is kisebbek lesznek. Az eredetileg 15-24 méteres épület magasság 9 méterre csökkent a projekt hatóságoknak beadott jelenlegi tervei szerint, valamint a tervezett vízfogyasztás is jelentős mértékben csökkent. Ennél is fontosabb változás, hogy a létesítményből kimarad az akkumulátor gyár és műanyag alkatrész üzemek. Az akku üzem elmaradása a leginkább izgalmas kérdés. A fejlemény azért is megdöbbentő, mert korábbi hírek szerint akku gyártásra kapott volna állami támogatást a Tesla. Mi változhatott a háttérben? Vajon külső beszállítóval tervez a Tesla, vagy egy másik létesítményt terveznek akkumulátor gyártásra egy másik helyszínen? Akkugyártásra kaphat állami támogatást a GigaBerlin Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!