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
auto
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

A Suzuki és a Toyota együttműködéséről először 2017-ben hallhattunk, de csak tavaly konkretizálta a két japán autógyártó, hogy pontosan mit is fog jelenteni közöttük a szorosabb viszony. A megállapodás értelmében a gyártók bizonyos modelleket megosztanak egymás között, továbbá a Toyota hibrid hajtáslánc-rendszereket és önvezető technológiát szállít a Suzukinak, míg az cserébe az indiai piacra szánt kompakt modellek gyártásában fog segédkezni. Ebből az összefogásból született meg az új Suzuki Across, mely a Toyota RAV4 plug-in hibrid hajtásláncát kapta meg, s ezzel a legelső modell lett a gyártó kínálatában, mely külső áramforrásból is feltölthető, és Európában is elérhetővé válik. A Suzuki idáig csak a 48V-os enyhe hibridjeivel közeledett az elektromobilitás felé, de az indiai piacon az év végére várható a Maruti Suzuki első tisztán elektromos modelljének bevezetése a Wagon R formáját viselve.

A Suzuki Across tulajdonképpen a Toyota RAV4 PHEV újramárkázott változatának tekinthető, hátulról nagyon hasonlítanak egymásra, de azért figyeltek arra a gyártók, hogy ne pontosan ugyanazt adják el, így a Suzuki tervezői átdolgozták az autó elejét, és saját hűtőrácsot, új fényszórókat adtak neki.

A hibrid hajtáslánc szíve egy 134 kW teljesítményű és 270 Nm nyomatékú villanymotor az első tengelyen, amit egy 2,5 literes benzinmotor egészít ki. Az E-Four hajtásrendszernek továbbá van egy 40 kW-os villanymotorja a hátsó tengelyen is, ami az összkerék-meghajtást biztosítja. A tisztán elektromos vezetéshez egy 18,1 kWh-s akkupakk szolgáltatja az energiát, ami a Suzuki szerint 75 kilométeres hatótávot ad, de nem jelöli, hogy ez a WLTP szerint értendő-e.

Ha a RAV4 specifikációt visszanézzük, ott 62 kilométeres hatótáv szerepel WLTP-ben mérve, így gyanítható, hogy a Suzuki a NEDC-t használja. Érdekes viszont, hogy már a Toyota 30 g/km-es becsült CO2-kibocsátása is kiemelkedően jónak számít ebben a szegmensben, a Suzukinál pedig ez még kevesebb, 22 g/km, és itt biztosan ugyanazon szabvány kombinált ciklusában számolnak. Elképzelhető, hogy a Suzukinál lejjebb tekerték az összteljesítményt a fejlesztők.

Az utastér 5 személy kényelmes utazására lett tervezve, mögéjük 490 liternyi csomag fér el a csomagtartóban. Ha nincs szükség a hátsó ülésekre, akkor le lehet őket hajtani, 1168 literre növelve a csomagteret. A multimédiához, valamint az Apple CarPlay, Android Auto, és MirrorLink felületekhez a műszerfalon elhelyezett 9 colos érintőképernyőn lehet hozzáférni.

A RAV4 PHEV megjelenésekor már megírtuk, hogy a már ismert és kedvelt típusjelzésével, tágas SUV-kialakításával, és egészen fejlettnek mondható elektromos technológiájával nagy sikereket érhet el a hibrid meghajtást preferáló vásárlók között, és sokak számára adhat bátorságot tisztán elektromos autóra váltani.

Nagy siker lehet a Toyota plug-in hibrid terepjárója

A probléma csak az, hogy mint kiderült, a Toyota nem tudja kielégíteni az autójáért támasztott keresletet. Ez azért fontos jelen esetben, mert a tavalyi információk szerint a RAV4 alapján épített Suzuki-emblémás modell – tehát az Across – gyártását is a Toyota fogja végezni az európai piacra, valószínűleg a derbyshirei létesítményében. Ha ez igaz, akkor sajnos ebből sem lesz tömegek számára elérhető elektromosított autó.

Nem bírnak eleget gyártani a Toyota RAV4 PHEV-ből

A Suzuki Across piaci bevezetése ősszel kezdődik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.