Hálózatról tölthető lett Európa kedvenc crossovere

Több mint 6 millió eladott példány után 2007-es megjelenése óta Európa legnépszerűbb crossoverét, a Volkswagen Tiguant is elérte az elektromosítás, és magára öltötte az eHybrid jelölést, ami nemrég az új Arteonra is felkerült. A plug-in hibrid technológián kívül számos más újdonságot hozott magával a kompakt terepjáró, ezekről már a Herbert Diess helyébe lépő új vezérigazgató, Ralf Brandstätter beszélt a videópremierben.

A Tiguan meglehetősen sokat változott elölről, a formatervezők kiszélesítették a hűtőmaszkot, kihangsúlyozták a motorháztető vonalait, és a LED fényszóróknak is új kialakítást adtak, mindezt azért, hogy az autó a korábbinál jóval magabiztosabb megjelenéssel büszkélkedhessen, jobban igazodva a nagyobb Touareg és az amerikai piacra gyártott Atlas Sport Cross modellek karakteréhez. A nagyobb légbeömlők az eHybrid változatról lemaradtak, így az egy jóval visszafogottabb, félénkebb külsővel kénytelen beérni.

Az autóban a VW infotainment-rendszerének legújabb generációjával lehet találkozni, ami új online szolgáltatásokkal és funkciókkal gazdagodott. Az extraként választható újdonságok között szerepel a 480 W-os audiorendszer és az új IQ. Light mátrix fényszórók, valamint a kormányon lévő gombokat és a klímavezérlést kérhetjük érintésérzékeny opcióként.

EZT OLVASTAD MÁR?  Gyártásban a Mercedes-Benz eSprinter

Az eHybrid hajtáslánc tulajdonságait nem részletezte a Volkswagen, de ha ugyanaz a rendszer dolgozik a Tiguanban, mint ami például a Passat plug-in hibrid változatában is, akkor körülbelül 218 lóerős összteljesítményről beszélhetünk. A bemutató videóból annyi derült ki, hogy a lítium-ion akkumulátor kapacitása nagyobb mint 13 kWh, ez pedig mintegy 50 kilométeres helyi kibocsátástól mentes vezetést tesz lehetővé.

Elektromos autót használsz?