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
auto
2024. 04. 20. szombat

Bemutatta Kínában a MEB padlólemezre faragott első tisztán elektromos sportterepjáróját, az ID.4-et a Volkswagen, ahol a vásárlók két különböző változatban is választhatják a villanyautót. Néhányan talán emlékeznek rá, hogy idén júniusban, hónapokkal a modell premierje előtt kiszivárgott néhány fotó és műszaki adat a kínai ipari és információs technológiai minisztériumnak beküldött dokumentációkból, melyek két típusról szóltak: az ID.4 X-ről, és az ID.4 Crozzról. Ez az információ aztán feledésbe is merült, mivel az amerikai és európai piacokon szimplán ID.4-ként kell majd keresni a szabadidő-autót, ám most kiderült, hogy a kínai verziók tekintetében nem tévedtek a nyári hírek.

A tökéletes recept: íme az első elektromos SUV a Volkswagentől

Kínában az ID. 4 Crozz az, ami megfelel a világ többi részén ismert típusnak, míg az ID.4 X egy számottevően átdolgozott külsőt kapott. Olyannyira, hogy azt is hihetnénk, hogy az egyik face-liftelt utódja a másiknak – különbözik a fényszórók dizájnja, a hátsó lámpák kialakítása, az ezüstös díszítés mértéke, valamint a lökhárítókban és légbeömlőkben sem teljesen egymásra ütött a két villany-SUV. Összességében azonos a forma, de a kissé átrajzolt karosszéria módosított a dimenziókon is, az X 20 milliméterrel hosszabb, és 11 mm-rel magasabb a Crozznál. Belülről látszólag csak a központi konzol tér el egy kicsit, a hajtásláncban pedig egyáltalán nincs különbség, bár ezzel kapcsolatban szűkszavú volt a VW.

A kétféle ID.4 oka a Volkswagen két partnere, melyek mindketten árulni akarták az autót: a Crozzt a FAW-Volkswagen gyártja Fushanban, az X-et pedig a SAIC-VW társulás Antingban. Mindkét típus előrendelhető, kínai portálok információi szerint az ID. 4 X kevesebb mint 32.000 euróba fog kerülni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.