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 Bemutatta Kínában a MEB padlólemezre faragott első tisztán elektromos sportterepjáróját, az ID.4-et a Volkswagen, ahol a vásárlók két különböző változatban is választhatják a villanyautót. Néhányan talán emlékeznek rá, hogy idén júniusban, hónapokkal a modell premierje előtt kiszivárgott néhány fotó és műszaki adat a kínai ipari és információs technológiai minisztériumnak beküldött dokumentációkból, melyek két típusról szóltak: az ID.4 X-ről, és az ID.4 Crozzról. Ez az információ aztán feledésbe is merült, mivel az amerikai és európai piacokon szimplán ID.4-ként kell majd keresni a szabadidő-autót, ám most kiderült, hogy a kínai verziók tekintetében nem tévedtek a nyári hírek. A tökéletes recept: íme az első elektromos SUV a Volkswagentől Kínában az ID. 4 Crozz az, ami megfelel a világ többi részén ismert típusnak, míg az ID.4 X egy számottevően átdolgozott külsőt kapott. Olyannyira, hogy azt is hihetnénk, hogy az egyik face-liftelt utódja a másiknak – különbözik a fényszórók dizájnja, a hátsó lámpák kialakítása, az ezüstös díszítés mértéke, valamint a lökhárítókban és légbeömlőkben sem teljesen egymásra ütött a két villany-SUV. Összességében azonos a forma, de a kissé átrajzolt karosszéria módosított a dimenziókon is, az X 20 milliméterrel hosszabb, és 11 mm-rel magasabb a Crozznál. Belülről látszólag csak a központi konzol tér el egy kicsit, a hajtásláncban pedig egyáltalán nincs különbség, bár ezzel kapcsolatban szűkszavú volt a VW. A kétféle ID.4 oka a Volkswagen két partnere, melyek mindketten árulni akarták az autót: a Crozzt a FAW-Volkswagen gyártja Fushanban, az X-et pedig a SAIC-VW társulás Antingban. Mindkét típus előrendelhető, kínai portálok információi szerint az ID. 4 X kevesebb mint 32.000 euróba fog kerülni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!