Hagyományos gyártók előzik a Teslát Nyugat-Európában

A Tesla üzleti tervének fontos részét képezte, hogy évekkel ezelőtt ellenfelek nélküli csatamezőn indult harcba. Annak idején a nagy múlttal rendelkező autógyártóknak eszük ágában sem volt elektromos autót gyártani, így versenytársak szempontjából Elon Musknak könnyű dolga volt.

Az idei év azonban jelentős változásokat hozott, leginkább az Európai Unió szigorodó széndioxid kibocsátásra vonatkozó előírásai miatt: az autógyártók, ha szeretnék elkerülni a büntetést, kénytelenek elektromos(ított) autókat is gyártani, és ezeket az elvárt példányszámban akár veszteséggel is értékesíteni.

A növekvő vásárlói igények miatt egyre többen választanak elektromos autót, így 2020. harmadik negyedévére a 12 havi átlag értékesítést tekintve a Tesla a dobogó harmadik helyére szorult vissza. Két nagy konszern, a Volkswagen csoport és a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség egyaránt meg tudta előzni az amerikai gyártót a tisztán elektromos személyautók eladásában.

A számokat az autóipari elemző, Matthias Schmidt látványos grafikonon ábrázolva a Twitteren publikálta. A Tesla eladásait nem csak a versenytársak megjelenése rontotta. Hosszabb távon a Model S és Model X eladásokat az olcsóbb Model 3 megjelenése kannibalizálta. Az év első felében a szállítások is akadoztak a Fremontban lévő Tesla gyár koronavírus miatti bezárását követően, most pedig, a berlini Model Y gyártás jövő év első felére várható beindulása sokakat kivárásra ösztönözhet.

Bármivel is magyarázzuk az eredményeket, a számok látványosak. 2020. első kilenc hónapjában a Volkswagen csoport 87.000, a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség 83.000, a Tesla pedig 63.000 tisztán elektromos autót értékesített Nyugat-Európában.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.