Kiégett egy Opel Ampera-e Németországban
November elsején a langenfeldi tűzoltókat egy füstölő Opelhez riasztották. Az Ampera-e egy AC töltőhöz volt csatlakoztatva, amikor hajnali 1 óra körül megérkeztek a tűzoltók, akik megkezdték az autó áramtalanítását. Sajnos az akkumulátor túlhevülési folyamata már nem állt meg, így az autó hátsó része rövidesen lángra kapott. A tűzoltók azonnal vízsugárral kezdték oltani a tüzet, a sikeres oltást követően az autót egy 5000 literes fémtartályba helyezték és elárasztották vízzel, hogy megelőzzék az esetleges újragyulladást. Az esetről az emergency-report.de közölt egy videót, amelyen a teljes folyamat végignézhető.
Az Opel Ampera-e Egyesült Államokban kapható ikertestvére, a Chevrolet Bolt ellen októberben NHTSA vizsgálat indult hasonló tűzesetek miatt. Az Egyesült Államokban már három példány égett ki hasonló módon az autóból. A szerencsétlenül járt modellek egyikét 2017-ben, a másodikat 2018-ban, a harmadikat 2019-ben gyártották, ezért a közlekedési hatóság minden 2017 és 2020 között gyártott autót vizsgál, így összesen 77.000 jármű érintett. A kigyulladás oka egyelőre ismeretlen, de a tűz mindhárom esetben az autó hátsó ülése alatt elhelyezett nagyfeszültségű akkumulátorból indult.

A Chevrolet Bolt és Opel Ampera-e típusokhoz az LG Chem gyártja az akkumulátort, ahogy azokba a tisztán elektromos Hyundai Kona modellekbe is, amelyekből Dél-Korában már 14 példány kigyulladt, ezért világszerte folyamatban van egy visszahívás a típusra. A visszahíváson már átesett autók tulajdonosainak beszámolója szerint a szervizben frissítik a Kona szoftverét, melynek következtében a 80%-os töltöttségi szint elérésekor egy körülbelül 10 perces tesztet hajt végre az autó, így a töltési idő a teszt idejével meghosszabbodik.