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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Megfelelt az állami kibocsátási normáknak, s megkapta a kaliforniai levegővédelmi bizottság (CARB) közúti engedélyét a Kandi Technologies K27 típusú villanyautója, ezzel szabaddá vált az út a kínai származású autógyártó amerikai leányvállalata előtt a megrendelések teljesítésére. A Kandi augusztusban mutatta be két kompakt városi kisautóját, melyek beindítják a hazai piacon kívüli terjeszkedést. Dimenzióit tekintve a K27 a kisebb, ebben egy 17,69 kWh-s aksi dolgozik, a várható hatótávolság pedig körülbelül 160 kilométer. Az elsőkerekes rendszer csúcsteljesítménye 20 kW, és a végsebesség is épphogy 100 km/h felett van. Bár az akkuja sokkal kisebb, mint a K23 elnevezésű, kicsivel tágasabb testvéréé, feltöltése csak fél órával gyorsabb a fele akkora áramerősség miatt (240V/16A) miatt. Mindkét modell akkumulátorára 8 év/62 ezer mérföldes (~100 ezer km) garancia jár.

Elérték Amerikát a nevetségesen olcsó kínai elektromos autók

A vállalat úgy véli, az amerikai belépő időzítése kiváló, hiszen a belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítésének betiltásáról szóló kaliforniai rendelet bejelentését követően most nagyobb szükség van megfizethető villanyautókra az Egyesült Államokban, mint valaha. Az ország legolcsóbb elektromosaként a K27 kétségtelenül ideális választás lesz azon vásárlók számára, akiknek a vételár a fő szempont, és kevésbé finnyásak a hatótáv és a kinézet tekintetében. Az autót 20.499 dolláros listaáron jelentette be a Kandi, ám a piaci bevezetés elején bizonytalan ideig 17.499 dolláros áron lehet hozzájutni. A szövetségi támogatás 10.000 dollárra vágja meg az árat, amit további 2000 dollárral csökkent Kalifornia saját villanyautós támogatása, így akik minkét kedvezményt igénybe tudják venni, azok 8000 dollárért hazavihetik a kínaiak furcsaságát. Akad olyan állam, ahol ennél is nagyobb támogatás kapható, például Coloradóban jelenleg 4000 dollárhoz lehet hozzájutni, azaz a K27 ára egészen 6000 dollárig zuhanhat.

A K27 kiszállítása a vásárlókhoz a tervek szerint az év végéig megkezdődik, a K23-ról egyelőre nem tett említést a gyártó, de várhatóan hamarosan ez is csatlakozik a forgalomba helyezhető modellek közé.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.