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
auto
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

Megfelelt az állami kibocsátási normáknak, s megkapta a kaliforniai levegővédelmi bizottság (CARB) közúti engedélyét a Kandi Technologies K27 típusú villanyautója, ezzel szabaddá vált az út a kínai származású autógyártó amerikai leányvállalata előtt a megrendelések teljesítésére. A Kandi augusztusban mutatta be két kompakt városi kisautóját, melyek beindítják a hazai piacon kívüli terjeszkedést. Dimenzióit tekintve a K27 a kisebb, ebben egy 17,69 kWh-s aksi dolgozik, a várható hatótávolság pedig körülbelül 160 kilométer. Az elsőkerekes rendszer csúcsteljesítménye 20 kW, és a végsebesség is épphogy 100 km/h felett van. Bár az akkuja sokkal kisebb, mint a K23 elnevezésű, kicsivel tágasabb testvéréé, feltöltése csak fél órával gyorsabb a fele akkora áramerősség miatt (240V/16A) miatt. Mindkét modell akkumulátorára 8 év/62 ezer mérföldes (~100 ezer km) garancia jár.

Elérték Amerikát a nevetségesen olcsó kínai elektromos autók

A vállalat úgy véli, az amerikai belépő időzítése kiváló, hiszen a belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítésének betiltásáról szóló kaliforniai rendelet bejelentését követően most nagyobb szükség van megfizethető villanyautókra az Egyesült Államokban, mint valaha. Az ország legolcsóbb elektromosaként a K27 kétségtelenül ideális választás lesz azon vásárlók számára, akiknek a vételár a fő szempont, és kevésbé finnyásak a hatótáv és a kinézet tekintetében. Az autót 20.499 dolláros listaáron jelentette be a Kandi, ám a piaci bevezetés elején bizonytalan ideig 17.499 dolláros áron lehet hozzájutni. A szövetségi támogatás 10.000 dollárra vágja meg az árat, amit további 2000 dollárral csökkent Kalifornia saját villanyautós támogatása, így akik minkét kedvezményt igénybe tudják venni, azok 8000 dollárért hazavihetik a kínaiak furcsaságát. Akad olyan állam, ahol ennél is nagyobb támogatás kapható, például Coloradóban jelenleg 4000 dollárhoz lehet hozzájutni, azaz a K27 ára egészen 6000 dollárig zuhanhat.

A K27 kiszállítása a vásárlókhoz a tervek szerint az év végéig megkezdődik, a K23-ról egyelőre nem tett említést a gyártó, de várhatóan hamarosan ez is csatlakozik a forgalomba helyezhető modellek közé.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.