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 A Tesla berlini gyárának építése kicsit csalóka képet mutat az utóbbi hetekben. Az épület nagyrészt készen van, egyes összekötő folyosók, valamint a présüzem teteje és fala hiányzik már csak. Előbbit valószínűleg elsősorban a hó hátráltatja, utóbbi meg szándékos lehet, hiszen a vállalat csak a napokban kapta meg az engedélyt a gépsorok telepítésére – márpedig ezeket a hatalmas monstrumokat daruval emelik be a tetőn át. (Jelenleg pedig kemény tél tombol Németországban). Az igazi munka most valószínűleg már az épület belsejében zajlik – azt tudjuk, hogy már a robotok, a présgépek és a festőüzem berendezéseinek egy része is megérkezett a környező raktárakba. Most arról kaptunk hírt, mi minden érkezik még. A Giga Berlin hivatalos látványterve. Forrás: Tesla Földön, vízen, sínen A Tesla a japán Fanuc és a német Kuka robotjait is használja, a présgépeket az olasz Idra, a festőüzemet pedig az olasz-japán Geico Taikisha szállítja – feltehetőn Milánó környéki üzeméből. De ez nem minden. A cég egyik beszállítója, az olasz Comau, a kínai Kunshanban rendelkezik gyárakkal, és a városból a napokban rengeteg alkatrész indult útnak Berlin felé. Mint a német Teslamag megtudta először egy 110 konténerből álló szállítmány hagyta el Kínát – egy ilyen tároló 2,5 x 2,5 x 6 vagy 2,5 x 2,5 x 12 méteres és akár 26-28 ezer kiló árut is tartalmazhat. Ez a szállítmány március elején érkezik Hamburg kikötőjébe, ahonnan a konténereket kamionnal viszik Berlin mellé, de van olyan is ami közvetlenül vonattal jön Európába. #GigaTexas made some good progress, so I decided to have a look where #GigaBerlin was at the same time. It has been 123 days since #GigaTexas raised the first column. This is where #GigaBerlin was after 123 days:https://t.co/CYyXumj5xQ pic.twitter.com/RxjQVjyUD0 — Tobias Lindh (@tobilindh) February 15, 2021 A következő 20 darabos sorozat március közepén érkezik meg, majd április elején pedig még 50 konténer várható. Végül lesz egy 10 darabból álló különleges szállítmány is, amit speciális szállítóeszközökkel kell eljuttatni a Gigafactory helyszínére. A művelet logisztikai költségei is hatalmasak lehetnek – egy gyors internetes keresés azt találta, hogy hajón 4000, vonaton 8000 dollár lehet a költség konténerenként és az európai kikötőkből még Berlinbe is el kell jutni. Hogy pontosan mi is érkezik Kínából, azt egyelőre nem tudjuk, de a Comau ipari autómatizációval és robotokkal foglalkozik, és többek között karosszéria üzemeket is szállít. A vállalat honlapja szerint közösen dolgoztak az FCA csoport mérnökeivel az új elektromos Fiat 500-as szerkezetén, és egy 187 robotból álló gyártósort telepítettek a típus számára Torinóban. A berlini Telsa gyárnál a belső munkálatokkal párhuzamosan több kisebb épület is készülőben van. Így épül egy veszélyes-anyag raktár, közvetlenül mellette egy tűzoltóállomás, ez a közműveket kiszolgáló épület, illetve egy szennyvízkezelő is. Az állas hirdetésekből azt is tudjuk, hogy elkezdték keresni a gyár tűzoltóparancsnokát. Aki szeret filmzenére vágott, havas építkezésekről forgatott drónvideókat nézegetni, az az alábbi képsorokon meglesheti a gyár jelenlegi készültségi szintjét. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!