A Ford már 2019-ben is arról beszélt, hogy az európai modellpalettájára teljes elektromosítás vár, így egyáltalán nem érkezett váratlanul a mai bejelentés, miszerint 2030-ra a teljes kínálat elérhetővé válik kibocsátásmentes hajtáslánccal – beleértve a személyautókat és a haszongépjárműveket egyaránt. Minden modelljét elektromosítja Európában a Ford Az amerikai autógyártó megfogalmazása szerint 2026-ra az egész európai személyautó-portfóliója „zéró emisszióra képes” lesz, amit érthetünk úgy, hogy minden modellhez készül tisztán elektromos, vagy plug-in hibrid rendszerrel felszerelt variáns, de úgy is, hogy eltűnik minden olyan típus, amely nem tud kizárólag villanymotor által működni. Nem teljesen egyértelmű tehát a hagyományos, vagy normál hibrid Fordok sorsa, de 2030-ra a gyártó már 100%-ban teljesen elektromos eladásokkal számol, így addigra biztosan kivezeti a belsőégésű motort a kínálatból. A haszongépjárműveit már 2024-től választhatjuk tisztán villanyosként vagy konnektoros hibridként, de úgy tűnik, a töltőcsatlakozó nélküli autók – ha egyáltalán lesz rájuk kereslet – még 2030-ban is velünk maradnak, amikor is 2/3-os arányt vár a Ford az akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid autóknak az értékesítésen belül. Ford e-Transit A tavalyi év utolsó negyedévében bámulatosan magas, összesen legalább 22 milliárd dollár értékű beruházást jelentett be a Ford az elektrifikációba 2025-ig, de nem részletezte, hogy pontosan milyen projektek segítik majd az átállást. A mai bejelentésből kiderült, hogy 1 milliárd dollár a cég kölni gyárának modernizálását fogja szolgálni, amely Ford Cologne Electrification Center néven – a kontinensen először a vállalatnál– villanyautókat gurít ki magából az európai piacokra. A legelső modell, melyről már azt is tudjuk, hogy a Volkswagen MEB padlólemezét használja majd, 2023-ban indul sorozatgyártásba, s ezt egy másik elektromos autó is követheti a két autógyártó közötti megállapodás részeként. Konkrét tervekről, és a német gyár átalakulásáról az elkövetkezendő hónapokra ígér több részletet a Ford. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!