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 Kedden este levélben tájékoztatta ügyfeleit a Tesla a Semi, azaz az elektromos kamion fejlesztésének állapotáról, és természetesen a részletek kikerültek a sajtóhoz is. A német teslamag.de megkapta az eredeti emailt az egyik helyi ügyféltől – nézzük, mik derültek ki belőle. Jól sejtettük Tavaly év végén készült egy új széria a prototípusokból, amelyekről az hírlett, hogy számos újítást tartalmaznak. Erről eddig csak közösségimédia-források számoltak be, de most hivatalosan is megerősítették az információt. A levélben arról tájékoztatták az ügyfeleket, hogy ezek a tesztjárművek frissített meghajtást, és szerkezeti változtatásokat tartalmaznak, melyek célja a megbízhatóság, a hatékonyság és a hatótáv növelése. Bár konkrétumot nem írtak a hatótáv kapcsán, korábban 500 és 800 kilométeres változatokat jelentettek be, de Elon Musk tavaly novemberben egy interjúban azt nyilatkozta, hogy az 1000 kilométeres hatótáv viszonylag könnyen elérhető lenne. Természetesen a nagyobb hatótáv több akkucellát is jelent, amiből még mindig nincs elég – ezért is csúszik a program az eredeti 2019-es gyártási tervekhez képest. Közös nevező A Tesla egyébként tagja a CharIN szövetségnek, amely, többek között, a CCS alapú töltési szabványt készíti elő a nagy teljesítményű teherjárművek, hajók és később akár a repülők részére is. A cél, hogy cégeken és országokon átnyúló egységes rendszer legyen, amely a saját, egyedi szabványokkal szemben megkönnyíti a teherszállítást. Forrás: charin.global Mint a mostani levélben megerősítették, a Tesla szerint az MCS (Megawatt Charging System) az egyedüli, amely jelenleg képes megfelelni ezeknek a követelményeknek. Ez tehát nem egy újabb, saját konnektoros Megacharger-hálózatot jelent, hanem egy 200 cég által támogatott formátumot adaptálna – legalábbis Európában. Persze ettől még fog a Tesla saját megatöltőket telepíteni, de a csatlakozó nem egyedi lesz. A CharIN weboldalán elérhető információk szerint a javasolt szabvány, többek között, a következő paraméterekkel rendelkezik: maximum 1500 Volt / 3000 Amper teljesítmény – ez 4,5 MW azaz majd 13 Ionity-oszlop egyben; a töltőpisztolyon elhelyezett szoftveres biztonsági kapcsoló; a jármű bal oldalán, csípőmagasságban elhelyezett aljzat; V2X támogatás, azaz a jármű képes energiatárolóként funkcionálni, és visszatáplálni a hálózatba / más fogyasztóba. Indul a hajrá Bár a levél konkrét dátumot nem jelöl meg a kiszállítások megkezdésére, úgy néz ki, igazak voltak a korábbi pletykák. Kiszivárgott a terv: megvan, mikor jön a Tesla kamionja A tájékoztató szerint a következő hónapokban alapos teszteknek vetik alá a járműveket, hogy a módosítások bizonyítsanak a gyakorlatban is. A kamionoknál eredeti cél volt a millió mérföldes hajtáslánc, azaz a Model 3-ból kölcsönzött motorokra ennyi garanciát fog vállalni a gyártó. A 2017-es bemutatón azt is elmondták, hogy minden Semi négy motort tartalmaz, de meghibásodás esetén akár kettővel is befejezheti az utat, így nem okoz galibát a megrendelés teljesítésében. A vállalat jelenleg is gyűjti a visszajelzéseket és csiszolgat a dizájnon, valamint a gyártási eljárás hatékonyságán dolgozik. A levélben Austin lett megjelölve, mint a végső gyártási hely, ami arra enged következtetni, hogy igaz volt a pletyka, miszerint a kamionokat Nevadában, a Gigafactory-val szomszédos csarnokban kezdik gyártani, majd innen kerül át a termelés Texasba. Jerome Guillen. Forrás: Wikimedia / Heinrich Böll Stiftung A Semi programot március 11. óta immár hivatalosan in Jerome Guillen vezeti. A Tesla-veterán 2010 óta dolgozik a vállalatnál, és egyike azoknak, akikben feltétel nélkül megbízik Musk. A 49 éves szakember korábban a Daimler teherautó-üzletágának fejlesztési vezetője volt, majd Kaliforniába költözött, és a Model S felett bábáskodott. 2018 közepén nevezték ki a Tesla autós üzletága vezetői posztjára, de egyértelmű volt, hogy a Semi projekt kulcsfigurája marad. A mostani kinevezése így nem meglepő, nem lefokozás, hanem annak a jele, hogy közel a start, és mostantól teljes figyelmét az új termék bevezetésének szenteli. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!