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
auto
2024. 04. 26. péntek

Egy rövid promóciós videóban a Hyundai Csoport megvillantotta azt a jelenetet, ami rövid időn belül egy megszokott látvány lesz Dél-Koreában: a Hyundai IONIQ 5 és a Kia EV6 egymás mellett töltődik egy E-Pit villámtöltő-állomáson. Ez az első alkalom, hogy az autógyártó csoport két tisztán elektromos újdonságát együtt láthatjuk.

Habár mindkét villanyautó az E-GMP padlólemezen fekszik, a két márka tervezői egészen különböző megközelítéssel álltak neki az autók vonalainak megrajzolásához: a Hyundai jóval szögletesebb formát kapott némi retro stílussal fűszerezve, míg a Kiánál az elnyújtott, áramvonalasabb alakot preferálták. Így a külső dimenziók tekintetében is eltérnek egymástól az unokatestvérek, de más műszaki paraméterek sem teljesen azonosak. A két jármű összehasonlításáról készült cikkünk itt olvasható.

Kia EV6 vagy Hyundai Ioniq 5 az én autóm?

Az úgynevezett E-Pit töltőállomásokról is írtunk már nemrég, igaz, hivatalos információk híján egyelőre csak a koreai sajtó értesüléseire támaszkodhatunk. Eszerint az állomások letelepítése még idén megkezdődik, és összesen 120 töltőoszlop létesül szerte Dél-Koreában. Az autógyártók elmondása szerint mindkét villanyautót nagyjából 18 perc alatt 10%-ról 80%-ra lehet tölteni a 800V-os rendszerről. A videóban néhány pillanatra láthatjuk a töltési teljesítményt (36%-os töltöttségen 185 kW, 37%-on 191 kW, 51%-on 219 kW, 52%-on pedig 218 kW), ami már kezdi sejtetni, hogy mire is lesznek képeseket ezek a modellek.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.