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 Még gyártásba sem küldték, máris múzeumba került az új Tesla Roadster – és a mellé tett kis tábla rögtön el is árult valami új őrültséget az autóról. A fizika határain Azt már eddig is tudni lehetett, hogy az új Tesla Roadster nagyon gyors autó lesz. A 2017 végén meglepetés szerűen előrántott prototípusnak tavaly kellett volna gyártásba menni, de a Tesla átgondolta a fontossági sorrendet. Bár a 200-250 ezer dollár között kóstáló autó viszonylag kis darabszámban is szép profitot termelhet, úgy gondolták fontosabb a Model Y-ra, a Cybertruckra és az új gyárakra koncentrálni, mielőtt elkezdik gyártani a sportautót. Tesla Roadster at Petersen Automotive Museum – Video! 🏎🔋🔌 https://t.co/xo0NPBYIow $TSLA #Tesla #EV pic.twitter.com/brDDDGtRoA — Tesla New York (@TeslaNY) May 19, 2021 A prototípus most kiállításra került a Los Angeles-i Petersen Automotive múzeumban, ahol a mellé biggyesztett kis tábla elárul egy újdonságot. Az alap verzióra már a premieren 2,1, a drágább variánsra pedig 1,9 másodperces gyorsulást ígért a gyártó, de később Elon Musk azt is elárulta, hogy lesz egy SpaceX csomag is. Ez a variáns valamiféle sűrített gázzal keresztezett őrültséggel pár másodpercig lebegni is tud. Most kiderült, hogy a SpaceX csomaggal szerelt változat gyorsulása nulláról százra 1,1 másodperc. Erődemonstráció Most egy pillanatra tekintsünk el attól, hogy ez igazából 60 mérföld óránként, ami igazából csak 97 km/h, illetve, hogy ez biztos az amerikai normák szerinti rollouttal, azaz nem álló kerekekkel van mérve. Ha ez az 1,1 végül 1,4 vagy 1,5 akkor is őrület. De teljesen felesleges-e? Egyrészt természetesen igen. Sőt, az sem biztos, hogy legális, biztonságos, tanácsos így gyorsulni. És nyilván ehhez majd olyan gumi kell, meg zárt pálya, aztán a sok gazdag hülyegyerek autóőrült majd töltögetheti fel a Youtubre a videókat. Ami miatt én mégis megengedőbb vagyok ezzel az az erődemonstráció. Nyilván nem feltétlenül a mi olvasóink között, de a szélesebb társadalomban a villanyautókról van egy olyan általános kép, hogy 100 kilométereként órákat kell tölteni őket, meg egyébként is lassú, csúnya dodzsemek, amiktől csak a sötétzöldek hiszik magukat környezettudatosnak. Persze ez az utóbbi években már sokat finomodott, és minél több hagyományos gyártó ad ki hagyományosnak kinéző, elfogadhat műszaki paraméterekkel bíró villanyautót, annál gyorsabban változik a kép. De van valami félelmetesen pimasz abban a hatalmas középső ujjban, amit egy – elvileg akár 1000 kilométeres hatótávú, 1,1 másodperc alatt gyorsuló, eszméletlenül dögös roadster mutat be a belsőégésű motorral szerelt őseinek. Szükség van erre is. Ráadásul Elon Musk azt ígéri, a gyártásba küldött változat még szebb lesz. Production article will look different (better) — Elon Musk (@elonmusk) May 20, 2021 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!