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 Nagyon fontos frissítés érkezik a közeljövőben a Ford Mustang Mach-E tisztán elektromos meghajtású sportterepjáróhoz, amely felgyorsítja az akkumulátor töltésének folyamatát. Darren Palmer, az amerikai autógyártó elektromos járművekért felelős ügyvezetője az InsideEVs hírportálnak beszélt arról, hogy a várhatóan télen megjelenő frissítéssel kiiktatják azt a korlátozást, amely 80%-os töltöttségnél körülbelül 12 kW-ra vágja le a töltési teljesítményt. Forrás: InsideEVs Ez a korlátozás az akkumulátort védi, de a frissítést követően körülbelül 90%-ig viszonylag magas töltési teljesítmény lesz elérhető. A töltési görbe elegyengetése mellett a töltési teljesítmény maximuma is magasabbra kerül, de hogy ez pontosan hány kW-ot jelent, azt egyelőre nem tudni. Jelenleg a kis akkumulátoros változatnál 115, a nagy aksisnál 150 kW a névleges plafon, de ahogy az InsideEVs töltési görbéjén is látszik, a töltés elején ennél kicsivel magasabbra is fel tud nyúlni. Villámteszt: Mustang Mach-e Érdekesség azonban, hogy a DC töltés jellemzői a vásárló töltési szokásaitól függnek majd: aki ritkán használ villámtöltőt, és ezáltal lassabban öregszik az akkucsomagja, az magasabb töltési teljesítményt vehet igénybe. Az ügyfelek többsége egyébként ilyen, nagyjából 95%-uk majdnem kizárólag otthoni töltéssel juttat elektromosságot a Mach-E akkupakkjába, ám a hosszabb utazások miatt felmerült az igény a DC töltés fejlesztésére. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!