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
auto
2024. 04. 26. péntek

Kihátrál a Foxconn a Byton megmentéséből?

elektromos autó

A Foxconn felfüggesztette a nehézségekkel küzdő Byton kínai elektromos autógyártó megmentésére irányuló terveit – írja a Nikkei. Az együttműködés megszakadásának oka a Byton tovább romló pénzügyi helyzete lehet.

A Byton MByte nevű modelljét a 2019-es Frankfurti Autószalonon leplezték le. A modell legérdekesebb részlete a műszerfalon lévő faltól-falig képernyő, amely egyetlen hajlított darabból állt szemben azzal a ma már egyre gyakoribb megoldással, amikor több kisebb-nagyobb képernyőt építenek be egy közös panel alá. A sorozatgyártás megkezdését eredetileg 2019 végére, az európai szállítások megkezdését pedig 2021-re ígérték. Végül 2020 áprilisában már fotókat is közöltünk az első előszériás példányok gyártásának megindulásáról.

Épp ebben az időszakban érkezett a koronavírus világjárvány, amely még a régi, rutinos autóipari cégeket is kellemetlenül érintette, a sorozatgyártás beindításával küzdő induló vállalkozás számára pedig úgy tűnik túlságosan nagy problémát okozott. A korábban várt tőke nem érkezett meg, így 2020 júliusában a cég ideiglenesen beszüntette működését.

Az Apple bérgyártója mentheti meg a kínai M-Byte villanyautót

Idén januárban úgy tűnt, hogy az autóiparba saját platformmal betörni kívánó taiwani szerződéses gyártó, a Foxconn megmenti a Bytont, de most a Nikkei az ügyet jól ismerő bennfentes forrásokra hivatkozva azt írja, hogy bár hivatalosan még nem fejeződött be a Byton projekt, a dolgok jelenlegi állása szerint nagyon kicsi az esély a folytatásra. Egy másik forrás szerint a Foxconn Byton gyárba kihelyezett alkalmazottai már csomagolnak és felkészülnek a bezárásra, illetve azt is elmondták, hogy a Foxconn magasabb rangú alkalmazottai, akik a Byton projekten dolgoztak, már el is hagyták a vállalatot. A Nikkei egy harmadik forrása szerint a Byton részvényesek összetett szerkezete jóval több nehézséget eredményezett, mint amire a Foxconn számított.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.