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
auto
2024. 07. 27. szombat

A 2016-tól piacon lévő Hyundai Ioniq – amely hibrid, tölthető hibrid, és tisztán elektromos változatban is készül, – komoly rajongótáborral rendelkezik. Rajongóit elsősorban annak köszönheti, hogy a Tesla Model 3 mellett versenyben van a világ leghatékonyabb elektromos autója címért.

Ez az autó még a Tesla Model 3-nál is hatékonyabb

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

Az elmúlt napokban több hazai és külföldi forrásból is szomorú hírt hallottunk: hamarosan megszűnik a típus gyártása. A lépés egyrészt teljesen logikus, a Hyundai úgy döntött, hogy az Ioniq egy teljes modellcsalád lesz, amely alatt a különböző méretű elektromos modelleket értékesíti. A 2019-ben modellfrissítésen átesett klasszikus Ioniq már hatodik éve a piacon van, lassan ideje lenne a modellváltásnak. Nyártól felpörgött az Ioniq 5 gyártása, jövőre várható az Ioniq 6 megjelenése, és a következő években számos további kisebb-nagyobb modell jelenik meg a Hyundai tisztán elektromos kínálatában. Ezek közül talán egy Ioniq 4 lehetne a klasszikus alsó-középkategóriás szedán utódja, de ilyen modell konkrét piaci bevezetéséről egyelőre nem hallottunk.

A Hyundai értékesítési adatai egyelőre nem támasztják alá a pletykákat, de a gyanút megerősítik. 2020-ban több mint 12.000 példány készült exportra, 1509 darab pedig hazai piacra a 38 kWh-s akkuval szerelt tisztán elektromos Ioniq-ból. 2021-ben Dél-Koreában már nem forgalmazták a modellt, az export viszont az év első hónapjaiban meghaladta a havi 1200 darabot. Az Ioniq 5 gyártásának áprilisi megkezdésétől már egyértelműen visszaesett az Ioniq Electric példányszáma. 2021 augusztusában mindössze 252 darabot exportáltak az „anorexiás” modellből. Szeptemberben látható ugyan egy kisebb felpattanás a 626 példánnyal, de ez is csak fele az év elején jellemző 1200 körüli értékeknek.

Amerika legzöldebb autója a Hyundai Ioniq electric

Kíváncsian várjuk mit hoz az október, vajon készül még néhány a méltán kedvelt hatékonyságbajnokból, vagy véget ér ez a fejezet a Hyundai életében?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.