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
auto
2024. 04. 19. péntek

A prémium márkáknál elég gyakori, hogy drága és dizájnos, exkluzív termékeket raknak fel webshopjukra, amit a rajongók, gyűjtők megvásárolhatnak. Ez lehet praktikus is, mint egy a cég logójával ellátott napszemüveg, ruhadarabok, kiegészítők, makettek, sporteszközök, vagy egyéb otthoni termékek, de lehet olyan is mint a Tesla Tequila, egy túlárazott dizájner üvegbe töltött rövid ital.

Most utóbbi irányba bővíti egy tematikus termékkel a kínálatát a Tesla.

Butaság, de kéne?

Alapvetően ezek a termékek nem kapcsolódnak a gyártó küldetéséhez, nem lesz tőlük hasznosabb, vagy jobb az autó, mint például egy biciklitárolótól vagy tetőcsomagtartótól. Ez egyszerűen imázs, fan service, és felhajtást generál. Ilyen volt a mindig hiánycikk Tesla Tequila is, amiért 250 dollárt, azaz 75 ezer forintot kért a cég üvegenként. Mondjátok, hogy nincs elég kifinomult ízlésem, de szerintem kizárt, hogy ez a pia ennyire jó, ennyit megért. Persze a fő attrakció inkább a különleges csomagolás volt, ami annyira népszerű lett, hogy az üres üveget is elkezdte árulni a cég, potom 150 dollárért. 45 ezer forintot pedig a hülyének is megér.

Tesla Tequila. Forrás: Tesla

Most úgy döntöttek a cégnél, hogy a német gyár tiszteletére, a tequila után a sör lesz a következő alkoholos termékük. Ennek első jelét a Giga Berlin nyílt napján láttuk, amikor Elon Musk mögött a kivetítőn feltűnt a Giga Bier üvege. A Cybertruck dizájnjára emlékeztető üveg kétség kívül nagyon jól néz ki, simán elférne egy sci-fiben, ahogy a monstre SUV is.

A Tesla-sör üvege. Forrás: Blue Pill or Red Pill, Youtube

Most az is kiderült, hogy komolyan gondolják a Teslánál a termék bevezetését, ugyanis levédették mind a Giga Bier, mind a Giga Beer márkaneveket is, így az angolos és németes írásmód is az övék – bár, ha engem kérdeztek, a német itt valahogy jobban passzol. Hogy a sör mennyibe fog kerülni, azt egyelőre nem tudni, hogy finom lesz-e, az pedig, valószínűleg, senkit nem érdekel. Ha valakinek egyszer lesz belőle egy üres üvege, akkor arra azért igényt tartok – na nem 45 ezer forintért, de meghívom cserébe egy ennél azért kommerszebb német sörre.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.