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
auto
2024. 03. 19. kedd

Az aukción vásárolt, 223.000 kilométert futott LEAF taxival kapcsolatban legutóbbi cikkünk a tépelődésről szólt, hogy hogyan tovább. Kaptunk is olyan megjegyzéseket, hogy mit hisztizünk, vagy adjuk bontóba, vagy rakjuk rendbe. Nos, nem hisztizünk. Az egész projekttel a célunk bemutatni, hogy milyen problémákkal, nehézségekkel szembesül, aki meg mer venni egy bizonytalan előéletű autót külföldről, néhány fotó alapján. Úgy gondoltuk, hogy ehhez hozzátartoznak azok a dilemmák és lehetséges forgatókönyvek is, amelyek felmerültek bennünk az elmúlt héten az autó állapotát megismerve.

Ha valaki most kapcsolódott be a firenzei ex-taxi LEAF-ről szóló sorozatunkba, ide kattintva elolvashatja az összes epizódot.

Ezúttal vidámabb vizekre evezünk, először is nevessetek azon (mi is nevettünk), hogy csak hosszú idővel a megérkezés után jutott eszünkbe megnézegetni, miféle papírok vannak a kesztyűtartóba gyömöszölve.

Ez bizony pontosan az, aminek látszik. Egy vezetett szervizkönyv, melynek legutolsó bejegyzése 2020 májusából származik, akkor 181.230 kilométernél járt a számláló.

Az autó még mindig csak P rendszámmal mozoghat, így Villanynepper Norbi segítsége nélkül sehová nem megy. Norbi és vállalkozásának (ev-fan.hu) filozófiája, hogy olyan autót vásárol ügyfeleinek, amit magának is megvenne. A taxival a mi kérésünkre tett kivételt, és nagyon zavarhatja az egyelőre nála parkoló erősen problémás autó, ugyanis a kellemes napos őszi délutánokat kihasználva először eltávolította a pár kilométer felesleges kábelt, amit a taxiként való használathoz befűztek. Munkadíja mindössze egy az autóban talált kéteurós volt.

Olvasóink közül sokan érdeklődve figyelik az ex-taxi sorsát, néhányan pedig segítségeteket is felajánlottátok. Kéri Laci és Norbi kiszerelte a nem működő bal hátsó ablakemelő szerkezetet. A motort megvizsgálva nem találtak hibát, de alaposabb bontás után kiderült, hol a törés. Javítani sajnos nem lehet, így szükségünk lesz egy új, vagy bontott ablakemelő szerkezetre.

Vasárnap délelőtt, a villanyautós ágyúgolyófutam előtt nincs mit veszíteni alapon Norbi lecserélte a hajtóműolajat. Titkon abban reménykedtünk, hogy az olajsár és fémreszelék leeresztése és a hajtómű friss olajjal való feltöltése után megszűnik a troli-hang.

A zaj halkabb lett, de el nem tűnt. Nem ússzuk meg a hajtóműcserét. A következő lépés a lengőkarok, hátsó fékek javítása, illetve még nem tudjuk pontosan, honnan származik a csattanás, ami elinduláskor hallható, de csak előremenetben, tolatáskor nem jelentkezik.

A héten a lavurso.hu csapata folytatja az autó takarítását. A múlt héten már elkezdték a matricák eltávolítását és a külső tisztítást, ezúttal pedig a belsővel is megpróbálkoznak. A képek nem adják vissza, mekkora kihívást vállaltak, reméljük sikerül olyan állapotba hozni a belsőt, hogy ne kelljen cserélni az üléseket, kárpitokat.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.