Hanyagság, vagy zseniális marketing?

Amióta Tobias Lindh elkapott három, valószínűsíthetően a német gyárban készült Model Y-t, amelyek épp akkor gurultak ki az üzemből, a szokásosnál is fokozottabb figyelem övezi a Giga Berlin készültségi szintjét.

Ennek fényében, most vagy különösen hanyag a német gyár csapata, vagy egyszerűen csak szórakoznak velünk.

A jetit nem videózzák ennyien

Mégis mi a fenéért vásárolna a Tesla drága pénzért főműsoridős TV reklámot, ha önkéntesek tucatjai csinálják neki az ingyen reklámot?! Míg normál esetben egy gyár építésénél nagyon gyorsan elzavarnának minket, ha elkezdenénk drónozni, a Teslát láthatóan ez nem zavarja. Sőt, amikor erről kérdezték Elon Musk azt mondta, hogy ha nem veszélyeztetik senki testiépségét, ő nem tiltja ki a drónosokat.

A sanghaji gyár építését leginkább egy videós, Wu Wa követte végig, és ő a mai napig rendszeresen beszámol a fejlesztésekről is. Mivel a környéken már sokan ismerik, így kialakult körülötte egy kapcsolati háló is, ezért sokszor szolgált már érdekes fülessel.

Komplett iparág épül a Tesla gyárépítéseinek dokumentálására.

Az új német és amerikai gyár építését minimum 2-3 videós csapat követi – tisztában van ezzel a Tesla is, hiszen mindegyikük hetente rak ki új videót a Youtubera. Ennek fényében nehéz nem azt gondolni, hogy amit tényleg titkolni akarnak, azt jól elrejtik, ha pedig valamit meglátunk, akkor ott vagy valaki nagyot hibázott, vagy szándékosan hagyták elöl. Mint arról nemrég beszámoltunk, az egyik ismertebb német videós Tobias Lindh a napokban éppen szokásos heti videóját forgatta drónjával, amikor lencsevégre kapta, ahogy 3 Model Y gördül ki a gyár kapuján. Ha hinnék az összeesküvés elméletekben, azt gondolnám, már talán az sem véletlen az autók pont akkor jöttek ki, amikor Tobias forgatott.

Rivaldafényben

Ha a fenti csak véletlen egybeesés volt is azt már nehéz elhinni, hogy a legújabb képsoroknál senkinek nem fordult meg a fejében a Teslánál, hogy a drónos csapatok lekaphatják az újdonságot. Először ugyan csak teslás ponyva alatt, de a főbejárat közelében lévő frissen aszfaltozott parkoló egy üres részén parkolt egy fekete Y – minden bizonnyal az, amelyiket a korábbi videón láttuk pár napja.

Forrás: Tobias Lindh, Youtube

Később viszont már nem is álcázták, teljesen egyedül, a parkoló közepén hagyták a kocsit. Épp csak a villogó neonfelirat és a rivaldafény hiányzott. Elsőre annyit tudunk megállapítani a videóból, hogy az illesztések tökéletesnek tűnnek, minden elem úgy áll, ahogy Fremontban soha kell, bár a fekete szín ebben nem segít sokat.

This slideshow requires JavaScript.

Ha tényleg három fő présöntvény darabból gyártották az autó vázát, akkor ez el is várható, hiszen a gyorsabb és olcsóbb gyártás, valamint a merevebb utascella mellett a pontosabb illesztések ennek a technológiának az egyik hozadéka. Nincs többé 70 külön elem, és több száz hegesztési, vagy ragasztási pont, ha jól vannak beállítva a gépsorok, minden példány tizedmilliméter pontosan ugyanúgy jön ki a gépsor alól, és így a ruhát, azaz a karosszéria elemeket már sokkal egyszerűbb precízen a helyükre illeszteni.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.