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
auto
2024. 04. 19. péntek

A globális autópiac visszaesése nem kerülte el a Hyundait sem, de van egy kis fénypont az alagút végén:

a villanyautóik.

Jól fogy az Ioniq 5 is

Az év második felében szinte minden autógyártó eladási számaira hatással van a globális alkatrész hiány. A Hyundai is megérezte ezt, így októberben 20%-os visszaesést voltak kénytelenek elkönyvelni 2020-hoz képest. Éves szinten még mindig 8%-os pluszban vannak, de ha folytatódik a trend, jó ha a tavalyi számok meglesznek.

Ami miatt most mi foglalkozunk az adatokkal, az azonban a elektromos modellek eladásai. Az InsideEVs amerikai villanyautós oldal gyűjtése szerint ugyanis

októberben 34%-kal, 14.243 darabra emelkedtek a márka tisztán elektromos autóinak eladásai a tavalyi évhez képest.

A plug-in hibrid növekedés százalékosan még jobban mutat, mivel 310% az eredmény, de ha azt mondom összesen 4451-et adtak el ezekből az autókból októberben, az azért helyreteszi az adatot. A hidrogénautók eladásai is 50%-kal emelkedtek, de így is mindössze 1010 darabról beszélünk.

Éves szinten így néznek ki az eladási számok az alternatív meghajtású modellek között (a lista nem tartalmazza a sima hibrideket):

Ami viszont még érdekesebb, az a tisztán elektromos autók eladásainak átrendeződése. Nem kellett sokat várni, hogy az Ioniq 5 átvegye az első helyet. A modell gyártása februárban indult, de az alapanyag ellátási gondok miatt csak korlátozott számban tudták gyártani a típust. Az év elején 47 ezer előrendelésről beszélt a cég, és úgy néz ki, hogy - ha mást nem is - ezeket már kielégítették, így a típus házon belül az első helyre lépett.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.