Trónfosztás történt a Hyundainál
A globális autópiac visszaesése nem kerülte el a Hyundait sem, de van egy kis fénypont az alagút végén:
a villanyautóik.
Jól fogy az Ioniq 5 is
Az év második felében szinte minden autógyártó eladási számaira hatással van a globális alkatrész hiány. A Hyundai is megérezte ezt, így októberben 20%-os visszaesést voltak kénytelenek elkönyvelni 2020-hoz képest. Éves szinten még mindig 8%-os pluszban vannak, de ha folytatódik a trend, jó ha a tavalyi számok meglesznek.
Ami miatt most mi foglalkozunk az adatokkal, az azonban a elektromos modellek eladásai. Az InsideEVs amerikai villanyautós oldal gyűjtése szerint ugyanis
októberben 34%-kal, 14.243 darabra emelkedtek a márka tisztán elektromos autóinak eladásai a tavalyi évhez képest.
A plug-in hibrid növekedés százalékosan még jobban mutat, mivel 310% az eredmény, de ha azt mondom összesen 4451-et adtak el ezekből az autókból októberben, az azért helyreteszi az adatot. A hidrogénautók eladásai is 50%-kal emelkedtek, de így is mindössze 1010 darabról beszélünk.
Éves szinten így néznek ki az eladási számok az alternatív meghajtású modellek között (a lista nem tartalmazza a sima hibrideket):
Ami viszont még érdekesebb, az a tisztán elektromos autók eladásainak átrendeződése. Nem kellett sokat várni, hogy az Ioniq 5 átvegye az első helyet. A modell gyártása februárban indult, de az alapanyag ellátási gondok miatt csak korlátozott számban tudták gyártani a típust. Az év elején 47 ezer előrendelésről beszélt a cég, és úgy néz ki, hogy - ha mást nem is - ezeket már kielégítették, így a típus házon belül az első helyre lépett.