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
auto
2024. 03. 29. péntek

Csak, hogy elfakadjon az epénk – 96 állásos Supercharger nyílt

A Kettleman City Supercharger állomás nagyjából félúton van Los Angeles és San Francisco között – a fontos útvonal és a Tesla két központja közötti lokáció pedig egyfajta prototípussá, teszthelyszínné is tette.

Most 96 állásosra bővítették.

Felkészülni, vigyázz…. Hálaadás

Bár itthonról, az egy-két állásos, 50 kW-os villámtöltők hazájából nehéz elképzelni, de van az úgy, hogy egy 40 oszlopos Supercharger állomás is kevés. A forgalmas útvonal mellett különösen az ünnepek idején gyakori a várakozás, de a kihasználtsági adatok úgy látszik azt mutatták, hogy megéri állandóra is bővíteni, ezért a pihenő túloldalára felhúztak egy 56 darab V3-as oszlopból álló újabb töltőcentrumot.

This slideshow requires JavaScript.

A Kettleman City állomás eddig is ismert volt Kalifornián kívül is, hiszen itt épült meg az első Tesla Lounge, ahol egy repülőtér üzleti várójához hasonló körülmények között pihenhetünk meg, de vannak itt olyan elképzelhetetlen extrák is, mint sűrített levegős pumpa a kerekekhez, vagy ablakmosó vödör és szivacs.

Most az amerikai ünnepi évad egyik legforgalmasabb napja, a Hálaadás előtt megnyílt az újabb 56 állásos töltő, amivel így már összesen 96 Tesla táplálkozhat itt egyszerre. Ha minden igaz, az eredeti 40 oszlopból 8-12 darab már korábban V3-ra lett cserélve, így van nagyjából 30 db 150 kW-os, és 66 db 250 kW-os oszlop a helyszínen. A 20-21 megawatt csúcsteljesítményhez valószínűleg nem kötöttek le ekkora energiamennyiséget a szolgáltatónál, mivel a V3-as Supercharger rendszer okosan megosztja a rendelkezésre álló szabad teljesítményt az oszlopok között, és ahol ez sem elég, ott általában akkupakkokkal is megtámogatják a rendszert. Annak ugyanis kicsi az esélye, hogy majd’ száz autó egyszerre próbáljon meg a töltési görbéje csúcsán tölteni.

Az új, második helyszínen látszik, hogy még aszfalt sincs, így elképzelhető, hogy csak gyorsan megnyitották az ünnepi forgalom előtt, de később még csinosítgatják az állomást.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAyLzIwMjQtMDItMDEtdm9sdGllLWV2LTEzMDB4NjAwLTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1ldi0xMzAweDYwMC00LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.