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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

A Nissan három ASSB szilárdtest akkus tanulmányautója közül talán a legérdekesebb a Hang-Out. Számos különleges megoldás és tetszetős, kompakt formaterv jellemzik az egyterűt.

15 villanyautóval készül a Nissan 2030-ra

A Nissan egy mozitermet csomagolt az autóba.

Hang-Out

A Hang-Out tanulmányautó sík padlólemeze a többi modellhez képest kifejezetten alacsonyra került, hogy könnyű legyen be- és kiszállni. A mozgást egyébként is segíti a két-két, ellentétesen nyíló tolóajtó, amelyek 4, akár egymás felé is fordítható fotelt rejtenek. Az utastér a gyártó szerint különösen csendes.

This slideshow requires JavaScript.

A beltér igazi fénypontja azonban nem is ez, hanem az autó hátuljába rejtett hatalmas képernyő. Hogy ezt valami projektor állítja elő, vagy előbújik valahonnan egy feltekerhető OLED TV, azt nem tudni, de lehet ezen még a gyártónál sem gondolkodtak. Mindenesetre itt kisgyermekeinkkel jó jazz koncerteket lehet nézni, mert nyilván ők ezt követelik a szülőktől. A meghajtásról itt is az e-4ORCE gondoskodik, a vezetéstámogatást pedig a ProPILOT biztosítja.

Az autó formája kétség kívül nagyon el van találva. Profilból egészen meghökkentő, hogy mennyire sík az orr és a far – a sarkokba tolt kerekekkel ez így olyan, mintha valaki levágta volna a kocsi elejét és végét. Emiatt viszont a jármű rövidebbnek tűnik, mint amekkora, ráadásul a magas egyterű kialakítás miatt ez a megoldás egészen sportossá teszi a Nissant.

Hogy a különleges tetőszerkezet mit tud, azt még nem árulták el, de olyan, mintha lenne egy állandó tetőcsomagtartónk. Az autó fara horizontálisan két irányba nyitható ajtókat foglal magába, és az orrban lévő LED lámpatesteket imitáló megoldást kapott. Ez picit a Honda e formatervére emlékeztet, ahol nagyon hasonló az autó orra és fara.

This slideshow requires JavaScript.

Nissan Chill-Out – ez lehet a márka következő elektromos crossovere

Nissan Max-Out – szilárdtest akkus kabrió tanulmány

Nissan Surf-Out: off-road szabadidő koncepció

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.