Egyik korábbi cikkünkben beszámoltunk arról, hogy idén várhatóan 28 GWh új energiatárolási kapacitás kerül kiépítésre a világon. Az Adamas Intelligence legfrissebb jelentésének köszönhetően most azt is megtudhattuk, hogy az elektromos autókba, ideértve a hibrideket is, összesen 260-300 GWh akkumulátor fog kerülni 2021-ben. Egyedül szeptemberben 31,7 GWh-val bővült az utakon guruló akkumulátorok mennyisége, ami 105%-os növekedés egy év alatt. A felhasznált akkumulátorok kapacitása gyorsabb ütemben bővül, mint az elektromos autók eladása, ami azért lehetséges, mert átlagosan egyre nagyobb akkumulátorok kerülnek beléjük. A jelentés szerint a szeptembert a CATL nyerte meg, 35%-os piaci részesedéssel (11,1 GWh). A második helyen az LG állt 19%-kal (6.1 GWh), a Panasonic harmadik helyre futott be 15%-kal (4.5 GWh). A harmadik negyedévben világszerte 75 GWh, az év első 9 hónapjában pedig 184 GWh akkukapacitás került az autókba. Ez utóbbi a duplája a teljes 2019-es mennyiségnek, és már most 37%-kal haladja meg a teljes 2020-as mennyiséget. Az év első 9 hónapjában is a CATL állt az élen. Úgy tűnik tehát, hogy az energiatárolás és az autógyártás 1:10-hez arányban osztozik a rendelkezésre álló akkucellákon. 2020 végén egyébként 17 GW/34 GWh akkus energiatárolási kapacitás létezett a világon a Bloomberg NEF jelentése szerint. Címlapkép: Panasonic dr. Papp László (Sol Invictus)Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!