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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Idén közel 300 GWh akkumulátor kerül az autókba

elektromos autó

Egyik korábbi cikkünkben beszámoltunk arról, hogy idén várhatóan 28 GWh új energiatárolási kapacitás kerül kiépítésre a világon. Az Adamas Intelligence legfrissebb jelentésének köszönhetően most azt is megtudhattuk, hogy az elektromos autókba, ideértve a hibrideket is, összesen 260-300 GWh akkumulátor fog kerülni 2021-ben.

Egyedül szeptemberben 31,7 GWh-val bővült az utakon guruló akkumulátorok mennyisége, ami 105%-os növekedés egy év alatt. A felhasznált akkumulátorok kapacitása gyorsabb ütemben bővül, mint az elektromos autók eladása, ami azért lehetséges, mert átlagosan egyre nagyobb akkumulátorok kerülnek beléjük.

A jelentés szerint a szeptembert a CATL nyerte meg, 35%-os piaci részesedéssel (11,1 GWh). A második helyen az LG állt 19%-kal (6.1 GWh), a Panasonic harmadik helyre futott be 15%-kal (4.5 GWh).

A harmadik negyedévben világszerte 75 GWh, az év első 9 hónapjában pedig 184 GWh akkukapacitás került az autókba. Ez utóbbi a duplája a teljes 2019-es mennyiségnek, és már most 37%-kal haladja meg a teljes 2020-as mennyiséget.

Az év első 9 hónapjában is a CATL állt az élen.

Úgy tűnik tehát, hogy az energiatárolás és az autógyártás 1:10-hez arányban osztozik a rendelkezésre álló akkucellákon. 2020 végén egyébként 17 GW/34 GWh akkus energiatárolási kapacitás létezett a világon a Bloomberg NEF jelentése szerint.

Címlapkép: Panasonic

dr. Papp László (Sol Invictus)

Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás.