Idén közel 300 GWh akkumulátor kerül az autókba
Egyik korábbi cikkünkben beszámoltunk arról, hogy idén várhatóan 28 GWh új energiatárolási kapacitás kerül kiépítésre a világon. Az Adamas Intelligence legfrissebb jelentésének köszönhetően most azt is megtudhattuk, hogy az elektromos autókba, ideértve a hibrideket is, összesen 260-300 GWh akkumulátor fog kerülni 2021-ben.
Egyedül szeptemberben 31,7 GWh-val bővült az utakon guruló akkumulátorok mennyisége, ami 105%-os növekedés egy év alatt. A felhasznált akkumulátorok kapacitása gyorsabb ütemben bővül, mint az elektromos autók eladása, ami azért lehetséges, mert átlagosan egyre nagyobb akkumulátorok kerülnek beléjük.
A jelentés szerint a szeptembert a CATL nyerte meg, 35%-os piaci részesedéssel (11,1 GWh). A második helyen az LG állt 19%-kal (6.1 GWh), a Panasonic harmadik helyre futott be 15%-kal (4.5 GWh).
A harmadik negyedévben világszerte 75 GWh, az év első 9 hónapjában pedig 184 GWh akkukapacitás került az autókba. Ez utóbbi a duplája a teljes 2019-es mennyiségnek, és már most 37%-kal haladja meg a teljes 2020-as mennyiséget.

Úgy tűnik tehát, hogy az energiatárolás és az autógyártás 1:10-hez arányban osztozik a rendelkezésre álló akkucellákon. 2020 végén egyébként 17 GW/34 GWh akkus energiatárolási kapacitás létezett a világon a Bloomberg NEF jelentése szerint.
Címlapkép: Panasonic