Együtt épít akkucserélő állomásokat a Shell és a NIO

A NIO és a Shell közösen telepít akkumulátor cserélő állomásokat Európában és Kínában egyaránt.

Stratégiai együttműködési megállapodás aláírását jelentette be a NIO és a Shell. Az együttműködés legfontosabb pontja közös márkanévvel ellátott akkumulátorcserélő állomások építése és üzemeltetése. Kínában két kísérleti telephellyel indítanak és 2025-ig 100 helyszín megvalósítása a cél. Az együttműködés keretein belül a NIO akkucserélő állomásaira Shell Recharge gyorstöltőket is telepítenek.

Európában is közösen telepítik majd a jövő évtől az akkumulátorcserélő állomásokat azokban az országokban, ahol a NIO terjeszkedésbe kezd. Jelenleg Norvégia az egyetlen ilyen európai ország, azonban 2022-től további piacokra tervez belépni a kínai autógyártó. Európában szintén kísérleti helyszínekkel indul az együttműködés, melyek eredményeitől függően gyors további bővítésre lehet számítani.

Az együttműködési megállapodás alapján Európában a Shell hozzáférést biztosít a NIO vásárlóknak a töltőinfrastruktúrájához. A Shell 2017-ben vásárolta meg a NewMotion hálózatot, amely ma már Shell Recharge márkanéven működik, így Európa egyik legnagyobb roaming töltőhálózatához kapnak hozzáférést a NIO tulajdonosok. A Shell 2025-ig több mint 500.000 elektromos töltőpontot kíván üzemeltetni világszerte, köztük több mint 30.000 Shell Recharge töltőpontot a Shell üzemanyagtöltő állomások mellett például a szupermarketek parkolóiban. Kínában a Shell már több mint 850 nyilvános töltőpontot üzemeltet a Shell töltőállomásokon.

A későbbiekben az együttműködés további területekre terjedhet ki, tárgyalások folynak például az akkumulátor-vagyonkezelésről, flottakezelésről és az otthoni töltési szolgáltatásokról is az akkumulátor töltési- és csere-technológia továbbfejlesztése és töltőállomások építése mellett.

William Li, a NIO alapítója, elnöke és vezérigazgatója úgy vélekedik, hogy az együttműködés bizonyítja a Shell eltökéltségét az energetikai átállás felgyorsítása iránt, és elkötelezettségét a globális fenntartható fejlődéshez való hozzájárulás irányába.

Kapitány István, a Shell Mobility globális ügyvezető alelnöke elmondta, hogy a dekarbonizáció olyan globális kihívás, amely széleskörű megoldásokat igényel. A NIO-val kötött partnerségben legizgalmasabbnak az együttműködés szélességét, valamint az értéket tartja, amelyet együtt tudnak kínálni elektromos járművek tulajdonosainak Európában és Kínában egyaránt.

A NIO akkucsere állomásokban 14 akkumulátor számára van hely, amelyből egynek mindig szabadon kell lenni, hogy a rendszer ki tudja venni az autóban lévő lemerült akkut. Egy ilyen állomáson tehát 13 akku folyamatosan töltődhet. A Nio szerint a naponta 312 teljesen automatikus akkumulátorcsere végezhető el az új állomásokon, ami azt jelenti hogy egy akkucsere 4,6 percet vesz igénybe a jármű be- és kiparkolásával együtt.

Korábbi információk szerint a NIO 2025-ig 4000 akkumulátorcsere állomást kíván létrehozni, melyek közül 1000 Kínán kívül lesz. Az első norvég állomás már el is készült. Az akku-csere szabványt a jövőben más gyártók számára is elérhetővé szeretnék tenni.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.