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
auto
2024. 03. 29. péntek

A Nissan szilárdtest akkus autóinak előfutára az a 3 tanulmányautó, amelyeket mára virradóra mutatott be a japán márka.

15 villanyautóval készül a Nissan 2030-ra

A Surf-Out egy pickup és egy szabadidő autó keveréke.

Surf-Out

Az ASSB szilárdtest akkuk 2028-ra érkezhetnek meg, és villámgyors töltést és a hagyományos autókhoz hasonló árú tisztán elektromos modelleket ígérnek.

This slideshow requires JavaScript.

Hogy az átlátszó üvegorr mennyire hasznos vagy praktikus, azt nem tudjuk, de nem hinnénk, hogy ez gyártásba kerül. Jól mutatja azonban, mennyire egyszerű lehet egy elektromos autó felépítése, hiszen a magas építés miatt a motorok a kerekek közé, a többi szükséges berendezés pedig az autó orra alá tud kerülni – felette pedig minden más hasznos tér. Törésteszten nem biztos, hogy átmenne a koncepció, de az üvegen világító Nissan felirat elég látványos a koncepcióautón.

This slideshow requires JavaScript.

Az autó platója egy hatalmas sík teret képez, amibe a szörfdeszkán kívül azért más is befér, a pixelekből álló hátsó lámpára pedig úgy tűnik, egyedi feliratokat, mintákat is kirakhatunk. A leírás szerint a Surf-Out számos elektromos aljzattal is rendelkezik, a meghajtásról pedig az e-4ORCE összkerékhajtás gondoskodik.

Belül érdekes módon nem különálló fotelek, hanem egy egybe épített pad található. Hogy ennek mi az előnye, az a leírásból nem derül ki, de úgy tűnik, a háttámla lehajtható, és akkor az egész utastér is egyetlen sík felület lesz – itt már aludni is lehet.

A platóhoz jár egy üveg vagy plexi keménytető is, ami kétség kívül hasznos, de nem tűnik túl praktikusnak, hogy ezt a garázsban kell tárolni, és haza kell menni felrakni.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.