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 A BMW i3 sorsa körül rengeteg volt a bizonytalanság a közelmúltban. Nyáron felreppent a hír, hogy a különleges megoldások miatt túlságosan költséges a gyártás, ezért utód nélkül megszűnhet. Szeptemberben már a búcsúzóként érkező limitált kiadásról is kiszivárogtak információk. Októberben fordult a kocka, Oliver Zipse egyértelműen kimondta, hogy egyelőre mégsem szűnik meg az i3 gyártása. Most a BMW szóvivője a Leipziger Volkszeitung kérdésére elmondta, hogy az i3 gyártása a tervek szerint még akár 5 évig, 2024-ig folytatódik, és a jelenlegi 42,2 kWh-os akkumulátor helyett egy nagyobb akkut is kap majd az autó a meghosszabbított gyártási ciklus miatt. A modellfrissítés, azaz az akku kapacitásnövekedés várható időpontja egyelőre nem derült ki. Ahhoz, hogy még érdemes legyen a ciklus végére változtatni a specifikáción valószínűnek tűnik a legalább 3 éves gyártási ciklus, így 2020-ban vagy 2021-ben kaphatja meg az i3 a nagyobb hatótávot jelentő új akkut. Ha a tervek nem változnak, az i3 a szokásos hét év helyett tizenegy éves modellciklussal büszkélkedhet. A BMW i3 értékesítése évről-évre növekszik, a modell fő piacán, Európában, Oliver Zipse 20%-os növekedést vár 2019-re A BMW modellje egyre népszerűbb, az eladások folyamatosan és dinamikusan növekedtek 2013-as bemutatótól kezdve. Az akkumulátort már kétszer frissítették, az eredeti 22 kWh kapacitást 2016-ban 33,2 kWh-ra, majd 2018-ban 42,2 kWh-ra növelték. A legutóbbi frissítésnél a motor eredetileg 125 kW-os teljesítménye is 135 kW-ra növekedett (csak az i3s modellnél). A BMW által megadott akkumulátor kapacitások a Nissan gyakorlatához hasonlóan bruttó kapacitást jelentenek, így ennél kevesebb áll az autós rendelkezésére, így a jelenlegi modell WLTP hatótávja 285 és 310 kilométer között van. A 2017-es frissítéssel együtt Európában megszűnt a REX (Range Extender) elnevezésű benzinmotoros hatótávnövelővel ellátott változat értékesítése, az Egyesült Államokban azonban még a kínálatban maradt a REX verzió. BMW iNext a 2019-es Frankfurti Autószalonon BMW iNext Frankfurti Autószalon 2013-tól összesen 180 000 darab i3 készült, amihez a 20 000 db BMW i8-at hozzáadva az i sorozattal a BMW elérte a 200 000 darabot. Az aktuális i8 gyártása a hírek szerint 2020 áprilisában véget ér, de 2022-ben egy új i8 kerülhet piacra. Az i sorozatban azonban hamarosan új modellek jelenhetnek meg, 2021-ben kezdődhet meg az iNext tisztán elektromos modell értékesítése, melyet később az i4 modell követ majd, ezzel párhuzamosan a kínai piacon várható az iX3 bevezetése. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!