PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 19. kedd

Nagyobb akkut kap és 2024-ig gyártásban marad a BMW i3

A BMW i3 sorsa körül rengeteg volt a bizonytalanság a közelmúltban. Nyáron felreppent a hír, hogy a különleges megoldások miatt túlságosan költséges a gyártás, ezért utód nélkül megszűnhet. Szeptemberben már a búcsúzóként érkező limitált kiadásról is kiszivárogtak információk.  Októberben fordult a kocka, Oliver Zipse egyértelműen kimondta, hogy egyelőre mégsem szűnik meg az i3 gyártása.

Most a BMW szóvivője a Leipziger Volkszeitung kérdésére elmondta, hogy az i3 gyártása a tervek szerint még akár 5 évig, 2024-ig folytatódik, és a jelenlegi 42,2 kWh-os akkumulátor helyett egy nagyobb akkut is kap majd az autó a meghosszabbított gyártási ciklus miatt. A modellfrissítés, azaz az akku kapacitásnövekedés várható időpontja egyelőre nem derült ki.

Ahhoz, hogy még érdemes legyen a ciklus végére változtatni a specifikáción valószínűnek tűnik a legalább 3 éves gyártási ciklus, így 2020-ban vagy 2021-ben kaphatja meg az i3 a nagyobb hatótávot jelentő új akkut. Ha a tervek nem változnak, az i3 a szokásos hét év helyett tizenegy éves modellciklussal büszkélkedhet.

A BMW i3 értékesítése évről-évre növekszik, a modell fő piacán, Európában, Oliver Zipse 20%-os növekedést vár 2019-re

A BMW modellje egyre népszerűbb, az eladások folyamatosan és dinamikusan növekedtek 2013-as bemutatótól kezdve. Az akkumulátort már kétszer frissítették, az eredeti 22 kWh kapacitást 2016-ban 33,2 kWh-ra, majd 2018-ban 42,2 kWh-ra növelték. A legutóbbi frissítésnél a motor eredetileg 125 kW-os teljesítménye is 135 kW-ra növekedett (csak az i3s modellnél). A BMW által megadott akkumulátor kapacitások a Nissan gyakorlatához hasonlóan bruttó kapacitást jelentenek, így ennél kevesebb áll az autós rendelkezésére, így a jelenlegi modell WLTP hatótávja 285 és 310 kilométer között van. A 2017-es frissítéssel együtt Európában megszűnt a REX (Range Extender) elnevezésű benzinmotoros hatótávnövelővel ellátott változat értékesítése, az Egyesült Államokban azonban még a kínálatban maradt a REX verzió.

2013-tól összesen 180 000 darab i3 készült, amihez a 20 000 db BMW i8-at hozzáadva az i sorozattal a BMW elérte a 200 000 darabot. Az aktuális i8 gyártása a hírek szerint 2020 áprilisában véget ér, de 2022-ben egy új i8 kerülhet piacra. Az i sorozatban azonban hamarosan új modellek jelenhetnek meg, 2021-ben kezdődhet meg az iNext tisztán elektromos modell értékesítése, melyet később az i4 modell követ majd, ezzel párhuzamosan a kínai piacon várható az iX3 bevezetése.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.