Amikor a BMW gyártani kezdte az i3-at, az egyedi külső megjelenésű jármű műszaki megvalósítása is teljesen egyedi lett, és nem csak az akkumulátoros elektromos hajtás tekintetében. Az autó tervezésekor a legfontosabb szempont a súlycsökkentés volt, ezért alumínium vázat és szénszálas, illetve műanyag karosszéria elemeket választottak. A súlycsökkentés remekül sikerült, az i3 fogyasztása kedvező, azonban a speciális anyagok használata nagyon megdrágította a villanyautó gyártását.
Nagy valószínűséggel éppen a költséges gyártás az oka, hogy idén körbejárta a világsajtót a hír, miszerint hamarosan megszűnhet a típus gyártása, amit Pieter Nota, a BMW igazgatótanácsának tagja is megerősített egy nyilatkozatával.
A BMW új igazgatója azonban a napokban ennek épp ellenkezőjét nyilatkozta. Oliver Zipse a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung által közölt interjújában elmondta: „Nem kérdés, hogy az i3 továbbra is gyártásban marad. Az autó ma már egy ikon. Melyik autó képes erre hat év után? Márpedig az ikonoknál más logikát kell alkalmazunk, nincs klasszikus értelemben vett utódjuk, mindig hűek a kezdetekhez.”
Zipse meg is indokolta a döntést: „Az i3 eladásai minden évben növekedtek. Idén Európában mintegy 20%-os növekedéssel számolunk. A beruházásainkat már leírtuk, így pénzt keresünk minden egyes eladott i3-mal. Miért szüntetnénk meg egy olyan autó gyártását, amely épp a csúcson van? Biztosak vagyunk abban, hogy az i3-ban továbbra is komoly potenciál van.”
Egy nappal később a BMW Facebook oldalán is megerősítették a hírt: „Az utazás nem ért véget. A BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse hivatalosan is megerősítette, hogy a BMW i3 gyártása folytatódik.”