PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzExL2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzExL2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 11. 21. csütörtök
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

Pénteken az edzésekkel megkezdődött a FIA-ETCR bajnokság idei második versenyhétvégéje a Hungaroringen. A WTCR bajnokság mellett a tisztán elektromos túraautóknak megszervezett versenysorozat idén már másodjára jár Magyarországon. Tavaly a nyár végén, augusztus 20-i hétvégén került sor a versenyre, akkor a negyedik állomás volt hazánk az év során. Idén ez még csak a második verseny, így amellett, hogy nyitott a verseny, a pilóták egy része is még csak ismerkedik az autókkal és a formátummal. A novemberi szezonzáróig összesen 7 futamon csapnak össze a versenyzők mire kialakulhat a végső sorrend.

(Forrás: FIA ETCR)

Bár a sorozatban résztvevő autógyártók – Hyundai, Cupra és Romeo Ferraris – azonosak, a csapatokban és a pilóták sorában komoly változások történtek, de erről a napokban már írtunk részletesebben is. A legfontosabb újdonság talán, hogy idéntől a FIA-ETCR-ben is szurkolhatunk Michelisz Norbinak, aki egyetlen magyarként vesz részt a versenysorozatban.

(Forrás: FIA ETCR)

A pénteki szabadedzések után egyik pilóta sem tűnt túl elégedettnek az autójával és a teljesítményével. Michelisz is úgy nyilatkozott, hogy van még mit javítaniuk, és mindennek a helyére kell kerülnie a jó teljesítményhez, hogy a hétvégét a legjobbak között zárhassák.

(Forrás: FIA ETCR)

A szombati nap az időmérőkkel és a negyeddöntőkkel telt. Mivel a csapatok kétszer annyi versenyzőt (4) indítanak, mint amennyi autó a rendelkezésükre áll (2), mezőnyt egy sorsolással két részre osztják A Pool Fast és a Pool Furious tagjai külön-külön hajtanak fel a pályára és közvetlenül csak egymással versenyeznek, de természetesen az elért időeredményeik összemérhetővé teszik a teljesítményüket.

(Forrás: FIA ETCR)

Mindkét csoport két időmérő lehetőséget kapott 3-3 mért körrel, és ekkor még akár 500 kW-ig is feltekerhették az autókban a teljesítményt. Ennek eredményeként a délelőtt legjobb köridejét 1:53,442-t Mattias Ekström a Cupra EKS versenyzője érte el a Pool Fast csoportban. Michelisz 1:55,389-cel a Pool Furious csoportban az ötödik, a teljes, tizenkét fős mezőnyben pedig a kilencedik lett. A Pool Furious csoportban Adrien Tambay végzett az élen 1:54,687-es idővel és ugyanazzal az autóval, amivel Ekström a délelőtt legjobb idejét is futotta.

(Forrás: FIA ETCR)

Az eredmények érdekessége, hogy tavaly a Pure-ETCR autók még 1 perc 57 mp körül teljesítették a köröket a Hungaroringen, és kb. 5 mp-re voltak lemaradva a WTCR mezőnyétől. A különbség idén annak ellenére jóval 2 mp alá csökkent, hogy az ETCR mezőnye továbbra is minden időjárási körülményre alkalmas, tehát száraz időben lassabb gumival vág neki a versenynek. A különbség egyik magyarázata, hogy míg tavaly az időmérőn 300 kW volt a használható teljesítmény maximuma, addig idén akár 500 kW-ig is feltekerhették ezt a paramétert.

A Pool Fast első negyeddöntőjét hiába kezdhette Ekström az élről, Mikel Azcona hamar megelőzte, majd a háromkörös verseny nagyobb részében maga mögött is tartotta a Hyundai volánja mögött. Végül az extra energiával Ekström takarékoskodott a legjobban, így a leintés előtti utolsó kanyarban még fel tudott belőle használni valamennyit, hogy végül az első helyen érhessen be. A második negyeddöntőben a Romeo Ferraris Giovanni Venturini indulhatott az élről, de csapattársa Maxime Martin sikeresen az élre állva elhozta a győzelmet. A Cupra EKS-es Jordi Gené hiába harcolt keményen Venturing ellen, végül csak a harmadik helyen futott be.

A Pool Furious negyeddöntője sokkal izgalmasabbra sikerült. A Cupra EKS-es Adrien Tambay hiába kezdett az élről, a Romeo Ferrarissal versenyző Spengler sikeresen megelőzte. A három versenyző végig közel maradt egymáshoz, míg Tombay and Blomqvist össze nem ért és meg nem pördült. Tombay ugyan 30 mp-es hátrányban be tudta fejezni a futamot, Blomqvist a négyes kanyarban le kellett állítsa az autóját. A csoport másik negyeddöntőjében szintén nagy volt a csata, de szerencsére mindenki be tudta fejezni a versenyt. A végső sorrend Jean Karl Vernay (Hyundai), Luca Filippi (Romeo Ferraris) és Michelisz Norbi (Hyundai) lett.

A versenyzők a vasárnapi elődöntőkön az itt elért eredményeik alapján indulhatnak, a hétvége végső sorrendje pedig délután a második WTCR futam előtti és utáni ETCR futamokon dől el.

Semi Final 1 Semi Final 2 DHL Super Final
Pool Fast 8:24 8:39 14:11
Pool Furious 10:10 10:26 18:30
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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.