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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Szeptember végére csúszik a Tesla következő nagy dobása

egyéb

A Tesla következő termékei közül mostanában nem egy autó, vagy kamion, hanem egy robot foglalkoztatja Elon Muskot leginkább. Az Optimus projekt jelentőségét nehéz lenne túlbecsülni, de valószínűleg egy igen komplikált fejlesztésről van szó, ami az önvezetéshez hasonlóan sokat fog csúszni, és menet közben jönnek majd rá mennyi mindenre nem is gondoltak korábban a mérnökök.

Mégis, ezt a fejlesztést érdemes figyelemmel követni, mert, ha bejön, potenciálisan nagyobb üzlet lehet, mint az autók, aksik és az önvezetés együttesen.

Dupla vagy semmi

A Tesla látszólag a semmiből rántotta elő humanoid robotjának, az Optimusnak az ötletét, pedig Musk szerint meglehetősen logikus lépés volt a fejlesztés elkezdése. Az önvezetéshez kapcsolódó mesterséges intelligencia fejlesztése során ugyanis rájöttek, hogy potenciálisan más területeken is hasznosítani lehetne az elért eredményeket.

Musk arról szokott a projekt kapcsán beszélni, hogy nagy szükség lenne rá, hogy robotokkal váltsuk ki az emberek számára veszélyes, unalmas, vagy fizikailag megterhelő, ismétlődő munkákat. Úgy gondolja, ha sikerrel járnak, a humanoid robot előnye lesz az ipari társaival szemben, hogy az emberekre tervezett világhoz alkalmazkodik, így rugalmasan lehet alkalmazni szinte bárhol, ami megoldhatja a munkaerőhiányt is. Ez persze szép, utópisztikus gondolat, amelyet már sok sci-fiből ismerünk, de nem tudunk nem arra gondolni, hogy Musk nem nagyon bánná, ha összes gyára összes munkása 24 órában ott dolgozna, nem kapná el soha a COVID-ot, és szakszervezetet sem akarna alapítani.

Az is borítékolható, hogy mind a hardver mind a szoftver kifejlesztése rendkívül nagy feladat lesz, ezért minél több kiemelkedő, tapasztalt szakemberre van szükségük. Így a Tesla ismét tart majd egy Mesterséges Intelligencia napot, ahol megmutatja hol tartanak most az önvezetés és a robot kapcsán is – ennek fő célja pedig természetesen a toborzás.

Ezt eddig augusztus 19-re tervezték, de most elhalasztották szeptember 30-ra, mégpedig azért, mert állítólag akkor be tudják már mutatni az Optimus első prototípusát.

Egy Twitteren feltett kérdésre válaszul Musk azt is elárulta, hogy a robot nem fog hasonlítani arra a modellre, amit a Giga Texas megnyitóján, illetve a projekt bejelentésekor láttunk.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.