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
auto
2024. 07. 27. szombat

Pénteken az edzésekkel megkezdődött a FIA-ETCR bajnokság idei második versenyhétvégéje a Hungaroringen. A WTCR bajnokság mellett a tisztán elektromos túraautóknak megszervezett versenysorozat idén már másodjára jár Magyarországon. Tavaly a nyár végén, augusztus 20-i hétvégén került sor a versenyre, akkor a negyedik állomás volt hazánk az év során. Idén ez még csak a második verseny, így amellett, hogy nyitott a verseny, a pilóták egy része is még csak ismerkedik az autókkal és a formátummal. A novemberi szezonzáróig összesen 7 futamon csapnak össze a versenyzők mire kialakulhat a végső sorrend.

(Forrás: FIA ETCR)

Bár a sorozatban résztvevő autógyártók – Hyundai, Cupra és Romeo Ferraris – azonosak, a csapatokban és a pilóták sorában komoly változások történtek, de erről a napokban már írtunk részletesebben is. A legfontosabb újdonság talán, hogy idéntől a FIA-ETCR-ben is szurkolhatunk Michelisz Norbinak, aki egyetlen magyarként vesz részt a versenysorozatban.

(Forrás: FIA ETCR)

A pénteki szabadedzések után egyik pilóta sem tűnt túl elégedettnek az autójával és a teljesítményével. Michelisz is úgy nyilatkozott, hogy van még mit javítaniuk, és mindennek a helyére kell kerülnie a jó teljesítményhez, hogy a hétvégét a legjobbak között zárhassák.

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

(Forrás: FIA ETCR)

A szombati nap az időmérőkkel és a negyeddöntőkkel telt. Mivel a csapatok kétszer annyi versenyzőt (4) indítanak, mint amennyi autó a rendelkezésükre áll (2), mezőnyt egy sorsolással két részre osztják A Pool Fast és a Pool Furious tagjai külön-külön hajtanak fel a pályára és közvetlenül csak egymással versenyeznek, de természetesen az elért időeredményeik összemérhetővé teszik a teljesítményüket.

(Forrás: FIA ETCR)

Mindkét csoport két időmérő lehetőséget kapott 3-3 mért körrel, és ekkor még akár 500 kW-ig is feltekerhették az autókban a teljesítményt. Ennek eredményeként a délelőtt legjobb köridejét 1:53,442-t Mattias Ekström a Cupra EKS versenyzője érte el a Pool Fast csoportban. Michelisz 1:55,389-cel a Pool Furious csoportban az ötödik, a teljes, tizenkét fős mezőnyben pedig a kilencedik lett. A Pool Furious csoportban Adrien Tambay végzett az élen 1:54,687-es idővel és ugyanazzal az autóval, amivel Ekström a délelőtt legjobb idejét is futotta.

(Forrás: FIA ETCR)

Az eredmények érdekessége, hogy tavaly a Pure-ETCR autók még 1 perc 57 mp körül teljesítették a köröket a Hungaroringen, és kb. 5 mp-re voltak lemaradva a WTCR mezőnyétől. A különbség idén annak ellenére jóval 2 mp alá csökkent, hogy az ETCR mezőnye továbbra is minden időjárási körülményre alkalmas, tehát száraz időben lassabb gumival vág neki a versenynek. A különbség egyik magyarázata, hogy míg tavaly az időmérőn 300 kW volt a használható teljesítmény maximuma, addig idén akár 500 kW-ig is feltekerhették ezt a paramétert.

A Pool Fast első negyeddöntőjét hiába kezdhette Ekström az élről, Mikel Azcona hamar megelőzte, majd a háromkörös verseny nagyobb részében maga mögött is tartotta a Hyundai volánja mögött. Végül az extra energiával Ekström takarékoskodott a legjobban, így a leintés előtti utolsó kanyarban még fel tudott belőle használni valamennyit, hogy végül az első helyen érhessen be. A második negyeddöntőben a Romeo Ferraris Giovanni Venturini indulhatott az élről, de csapattársa Maxime Martin sikeresen az élre állva elhozta a győzelmet. A Cupra EKS-es Jordi Gené hiába harcolt keményen Venturing ellen, végül csak a harmadik helyen futott be.

A Pool Furious negyeddöntője sokkal izgalmasabbra sikerült. A Cupra EKS-es Adrien Tambay hiába kezdett az élről, a Romeo Ferrarissal versenyző Spengler sikeresen megelőzte. A három versenyző végig közel maradt egymáshoz, míg Tombay and Blomqvist össze nem ért és meg nem pördült. Tombay ugyan 30 mp-es hátrányban be tudta fejezni a futamot, Blomqvist a négyes kanyarban le kellett állítsa az autóját. A csoport másik negyeddöntőjében szintén nagy volt a csata, de szerencsére mindenki be tudta fejezni a versenyt. A végső sorrend Jean Karl Vernay (Hyundai), Luca Filippi (Romeo Ferraris) és Michelisz Norbi (Hyundai) lett.

A versenyzők a vasárnapi elődöntőkön az itt elért eredményeik alapján indulhatnak, a hétvége végső sorrendje pedig délután a második WTCR futam előtti és utáni ETCR futamokon dől el.

Semi Final 1 Semi Final 2 DHL Super Final
Pool Fast 8:24 8:39 14:11
Pool Furious 10:10 10:26 18:30
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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.