A visszahívások sajnos mindennaposak az autógyártásban, de szerencsés esetben amikor azokat bejelentik, a gyártó már tudja a javítás mikéntjét és ütemtervét is, így a hivatalos kommunikációnak ez is része. A legtöbbször ezért ezek ún. önkéntes visszahívások, amelyeket nem az állami szervek rendelnek el, hanem az autógyártó jelent be nekik. A Fordnál most hasonló készül a Mach-e kapcsán, de a rossz hír az, hogy úgy néz ki, júliusig kell várni a megoldásra. Eladni lehet, csak nem kapod meg A Ford amerikai képviseletének közlése szerint a Mustang Mach-e értékesítése nem szünetel, azaz rendelni lehet a típusból, azonban a legyártott autók egyelőre nem kerülhetnek a vásárlókhoz, és a kereskedőket arra kérték, szüneteltessék a tesztvezetéseket is. A vállalat már értesítette az amerikai közúti közlekedés biztonságáért felelős NHTSA-t, hogy visszahívás fog következni.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 Az autókkal az ugyanis a probléma, hogy DC villámtöltés, valamint többszöri, ismételt erőteljes gázadás után a nagyfeszültségű akkumulátor kontaktora túlmelegedhet. Ennek következtében elektromos ív keletkezik, ami nyitott, vagy zárt állapotban rögzítheti az alkatrészt. Ha előbbi következik be, akkor vezetés közben hirtelen eltűnik a hajtás, hiszen megszűnik az áramellátás, ami balesetveszélyes. A vállalat az InsideEVs-nek azt mondta, hogy a megoldás két hardveregység szoftveres frissítése, amely jövő hónapban készül el és vezeték nélkül, OTA formában is ki tudják küldeni a kocsikra. Aki viszont azt preferálja, a legközelebbi Ford szervizben is kérheti majd a telepítést. A visszahívás hivatalos dokumentumai alapján úgy tűnik, hogy az összes Mach-e érintett, mind a 48.924 darabot frissíteni kell, amit 2020. május 27. és 2022. május 24. között gyártottak az amerikai piacra. A vállalatnak idén áprilisban tűnt fel, hogy valami gond lehet, mivel addigra már közel 300 autót kellett garanciában javítaniuk a hibával. Amennyire tudjuk, az európai példányok is ugyanabban a mexikói üzemben készülnek, így valószínűsíthető, hogy a hazai autókra is érkezik majd a frissítés. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!