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
auto
2024. 04. 19. péntek

Elon Musk újabb leveleket küldött a cég alkalmazottainak, amelyek megosztanak pár érdekes információt.

A legérdekesebb azonban nem innen jött.

A főnök harcba hív

Elon Musk nemrég még arról küldött e-maileket a cég alkalmazottainak, hogy nem dolgozhatnak otthonról, és az irodai dolgozók 10%-át elküldi, most viszont más hangnemet ütött meg – bár nem csodálkoznánk, ha a cégen belül a „to everybody” kezdetű e-mailek láttán olvasás előtt mindenki keresztet vetne.

Musk: az alkalmazottak 10%-át elküldi a Tesla

A Tesla vezetője állítólag a múlt pénteken egy a teljes cégnek szóló előadásban beszélt arról, amit már mindannyian jól tudunk: nagyon nehéz negyedév végéhez közelednek, és ismét nagy átadási hullám várható, hiszen minden sanghaji autót – amit csak le tudtak gyártani – valahogy el kellene juttatni új tulajdonosához.

Musk most egy körlevélben beszélt ugyanerről, és osztott meg pár információt a gyártás állapotáról.

Az első levél inkább csak motivációs célt szolgál, Musk arról beszél benne, hogy büszke rá, hogy olyan nagyszerű termékeket gyártanak, amelyeket a tulajdonosaik szeretnek és jobbá teszik a világot, majd megköszöni a munkát és elmondja, hogy jobban tiszteli a Tesla munkatársait, mint a Wall Street leggazdagabb emberét. [Az egyébként nem ő lenne?]

A második levél már érdekesebb, ez már konkrétan a termelésről és a dolgok állásáról szól. Megismétli, hogy ez egy nagyon kemény negyedév volt a kínai ellátási lánc és gyártási problémák miatt, és emlékeztet, hogy nagyon keményen kell dolgozniuk, hogy behozzák a lemaradást.

Musk ezután gratulál a fremonti csapatnak, akik elérték a gyár történetének legmagasabb napi gyártási darabszámát az elmúlt héten, valamint a berlinieknek is, akik már közel 1000 autót gyártottak le egy hét alatt.

A Tesla vezetője azt is megemlíti, hogy Sanghaj kezd visszaállni a normális kerékvágásba, Austin pedig szépen emeli az ütemet.

Az Electrek úgy értesült, hogy Musk a pénteki meetingen arról is beszélt, hogy

Fremont lett a legnagyobb észak-amerikai autógyár, és most már több autót gyárt, mint amikor a  Toyota/GM NUMMI nevű vegyesvállalata működött itt. És ez még nem minden, mivel 50%-.os növekedést prognosztizál.

Utóbbi akkor következhet be, amikor Kaliforniában is átállnak a strukturális akkupakkra és a 4680-as cellákra, de Musk szerint ez még egy vagy két évbe fog beletelni, mert először Texasban kell elérni a teljes kapacitást az új aksikkal.

A német üzem kapcsán egyébként Jörg Steinbach, Brandenburg tartomány gazdasági minisztere a Reuters szerint azt nyilatkozta, hogy havi 500-600 új alkalmazottal bővül a gyár csapata, és már 4100-4500 között van a létszám Grünheidéban. A munkaerő 90%-a német, 10% külföldi, jellemzően lengyel. A miniszter azt is hozzátette, próbálják kihasználni, hogy más autógyártók most jönnek rá, hogy a villanyautók gyártásához kevesebb ember kell, így Brandenburg próbálja idecsábítani a munkaerőt.

Sok, de kevés

Mindeközben az Electrified YouTube csatorna több forrásából úgy értesült, hogy míg korábban hónapok alatt tudtak 1 millió 4680-as cellát gyártani a Teslánál, most már a havi termelés ennyi.

A havi 1 millió cella soknak tűnhet, de mindössze 1200-1500 autóhoz elég.

Az austini gyár már elhasználta a felhalmozott készleteket, már nincs raktáron semmi. Ugyanakkor másokkal szemben ők úgy tudják, hogy az új texasi Model Y-ban 828 cella van, nem 690, az akkupakk pedig 81,1 kWh kapacitású. Ennek kapcsán erősen szkeptikusak vagyunk, ugyanis azt is mondják, hogy ne várjon senki arra, hogy a mostani 449 kilométeres hatótávot majd hirtelen feloldják, ezek a kocsik ennyit tudnak. Csakhogy ez a kapacitás annyi lenne, mint a fremonti, 2170L cellákkal szerelt Long Range autóké, amelyek 530 kilométeres hatótávval rendelkeznek – ennek pedig így semmi értelme.

A texasi megnyitón látható fotók alapján mások 690 cellát számoltak össze és 67,6 kWh-s kapacitásról beszélnek, amelyet megerősít az első publikus teszt is, így nekünk ez a változat hihetőbb.

Mindenesetre a csatorna megerősíti azokat az elméleteket, hogy az új cellák töltési teljesítménye mesterségesen van lekorlátozva, hogy hagyományos 2170-es pakk szintjét hozza amíg nem tudják növelni a  termelést.

Más források arról számoltak be az elmúlt napokban, hogy életbe léphet a „B terv”, azaz Austin elkezd 2170-es akkupakkokal is autót gyártani, mivel az új 4680-asok gyártásának felfuttatása lassabban megy, mint várták.

Megvan az első teszt az új akkus Teslával

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.