PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzExL2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzExL2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 11. 21. csütörtök

Új logó és egy hatalmas villanyautó: így újul meg a Škoda

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

Ahogyan a digitalizáció, fenntarthatóság, és elektromosítás egyre nagyobb szerepet játszik az autógyártók életében, úgy igyekeznek ezt az átalakulást a márkaarculatukban is megmutatni, és vadonatúj dizájnnyelvezettel, logóval, és esetenként márkanévvel tükrözni a vállalat új vízióit és értékeit. Ez a megújulás most érkezett el a Škodánál: ma este Prágában lerántották a leplet a Vision 7S tanulmányautóról, amely nem csupán egy újabb elektromos modell a csehektől, hanem egyben a Modern Solid dizájnvilág legelső megtestesítője is. Ezt az új látványt a jövő évtől kezdve fokozatosan vezeti be a vállalat a modelljein.

Az online is közvetített bemutatón Martin Jahn, a Škoda Auto értékesítési és marketingigazgatója elmondta, hogy az arculatváltásra alapvetően három okból volt szükség. Az egyik, hogy a digitális és elektromos átalakuláshoz egy megújult, felfrissített márkára volt szükség, a második, hogy jobban el szeretnének különülni a Volkswagen Csoport többi márkájától, a harmadik pedig az, hogy úgy érezték, hogy a vásárlók ízlése is változik, és ezt igyekeznek követni.

A korábbi befektetéseken felül a Škoda Auto további 5,6 milliárd eurót fektet be az e-mobilitásba és 700 millió eurót a digitalizációba a következő öt évben. 2026 elejéig három új tisztán elektromos modell lép a piacra, ezek egyikét vetíti előre a Vision 7S. A másik kettő egy városi kisautó lesz 2025-ben, valamint egy kompakt SUV 2024-ben. A csehek egyelőre nem jelentették be a belsőégésű motoros korszak végét, de 2030-ra már az európai értékesítésük legalább 70%-át villanyautókkal tervezik.

A Vision 7S egy hétüléses divatterepjáró, de inkább nevezhető 6+1 személyesnek, hiszen a hetedik hely egy baba biztonságos utazását szolgálja a többi utas között. A tanulmány két különböző belső konfigurációt kínál az utasok számára, forgatható központi érintőképernyővel és csúszó elemekkel. Vezetés közben az összes kezelőszerv ideális helyzetben van, és könnyen elérhető a vezető számára, a központi 14,6 hüvelykes érintőképernyő pedig függőlegesen áll a jobb hozzáférhetőség és az információátadás érdekében.

Töltéskor vagy parkoló helyzetben a középkonzolon egy gombnyomással kiválasztható a Relax mód. Ekkor a belső tér átalakul: a kormánykerék és a műszercsoport hátracsúszik a vezetőtől és az utasoktól, az üléseket pedig el lehet forgatni vagy dönteni a nagyobb kényelem érdekében. A forgatható, 14,6 hüvelykes képernyő egyébként az eddigi legnagyobb képernyő egy Škodában.

Ami a külső dizájnt illeti, a VISION 7S első és hátsó robusztus lökhárítói különösen feltűnőek, ezek strapabíró, újrahasznosított gumiabroncsokból készülnek. Ezt az anyagot használják a kerékjárati burkolatokhoz is a masszív vizuális kiemelés érdekében. Összesen hét függőleges légbeömlő van az elülső részbe integrálva, amelyeken keresztül a levegő a hűtőrendszerekhez és a fékekhez kerül, a hátsó függőleges levegőkimeneteken pedig távozik. Az élénk narancssárga színű elemeket ki lehet húzni, hogy horogként szolgáljanak, valamint szükség esetén biztonságosan lekapcsolható velük kívülről a jármű nagyfeszültségű áramellátása. Ez az első Škoda matt karosszériaszínnel.

A tanulmány a Volkswagen MEB padlólemezét használja, akkumulátorának kapacitása 89 kWh, amely körülbelül 600 kilométeres hatótávra elég (WLTP). Legmagasabb elérhető töltési teljesítménye 200 kW.

A Škoda bemutatta új logóját is, ami már nem használ szoborszerű 3D-s grafikát. Így jelzi a márka azt, hogy a marketingtevékenységek egyre inkább a nyomtatott oldalról az online felé fordulnak. A vállalati identitást is alaposan felülvizsgálták; a színek tekintetében a Škoda Auto mostantól két különböző zöld árnyalatot – smaragd és elektromos zöldet – használ, amelyek az ökológiát, a fenntarthatóságot és az elektromobilitást képviselik.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.