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 Ahogyan a digitalizáció, fenntarthatóság, és elektromosítás egyre nagyobb szerepet játszik az autógyártók életében, úgy igyekeznek ezt az átalakulást a márkaarculatukban is megmutatni, és vadonatúj dizájnnyelvezettel, logóval, és esetenként márkanévvel tükrözni a vállalat új vízióit és értékeit. Ez a megújulás most érkezett el a Škodánál: ma este Prágában lerántották a leplet a Vision 7S tanulmányautóról, amely nem csupán egy újabb elektromos modell a csehektől, hanem egyben a Modern Solid dizájnvilág legelső megtestesítője is. Ezt az új látványt a jövő évtől kezdve fokozatosan vezeti be a vállalat a modelljein. Az online is közvetített bemutatón Martin Jahn, a Škoda Auto értékesítési és marketingigazgatója elmondta, hogy az arculatváltásra alapvetően három okból volt szükség. Az egyik, hogy a digitális és elektromos átalakuláshoz egy megújult, felfrissített márkára volt szükség, a második, hogy jobban el szeretnének különülni a Volkswagen Csoport többi márkájától, a harmadik pedig az, hogy úgy érezték, hogy a vásárlók ízlése is változik, és ezt igyekeznek követni. A korábbi befektetéseken felül a Škoda Auto további 5,6 milliárd eurót fektet be az e-mobilitásba és 700 millió eurót a digitalizációba a következő öt évben. 2026 elejéig három új tisztán elektromos modell lép a piacra, ezek egyikét vetíti előre a Vision 7S. A másik kettő egy városi kisautó lesz 2025-ben, valamint egy kompakt SUV 2024-ben. A csehek egyelőre nem jelentették be a belsőégésű motoros korszak végét, de 2030-ra már az európai értékesítésük legalább 70%-át villanyautókkal tervezik. A Vision 7S egy hétüléses divatterepjáró, de inkább nevezhető 6+1 személyesnek, hiszen a hetedik hely egy baba biztonságos utazását szolgálja a többi utas között. A tanulmány két különböző belső konfigurációt kínál az utasok számára, forgatható központi érintőképernyővel és csúszó elemekkel. Vezetés közben az összes kezelőszerv ideális helyzetben van, és könnyen elérhető a vezető számára, a központi 14,6 hüvelykes érintőképernyő pedig függőlegesen áll a jobb hozzáférhetőség és az információátadás érdekében. Töltéskor vagy parkoló helyzetben a középkonzolon egy gombnyomással kiválasztható a Relax mód. Ekkor a belső tér átalakul: a kormánykerék és a műszercsoport hátracsúszik a vezetőtől és az utasoktól, az üléseket pedig el lehet forgatni vagy dönteni a nagyobb kényelem érdekében. A forgatható, 14,6 hüvelykes képernyő egyébként az eddigi legnagyobb képernyő egy Škodában. Ami a külső dizájnt illeti, a VISION 7S első és hátsó robusztus lökhárítói különösen feltűnőek, ezek strapabíró, újrahasznosított gumiabroncsokból készülnek. Ezt az anyagot használják a kerékjárati burkolatokhoz is a masszív vizuális kiemelés érdekében. Összesen hét függőleges légbeömlő van az elülső részbe integrálva, amelyeken keresztül a levegő a hűtőrendszerekhez és a fékekhez kerül, a hátsó függőleges levegőkimeneteken pedig távozik. Az élénk narancssárga színű elemeket ki lehet húzni, hogy horogként szolgáljanak, valamint szükség esetén biztonságosan lekapcsolható velük kívülről a jármű nagyfeszültségű áramellátása. Ez az első Škoda matt karosszériaszínnel. A tanulmány a Volkswagen MEB padlólemezét használja, akkumulátorának kapacitása 89 kWh, amely körülbelül 600 kilométeres hatótávra elég (WLTP). Legmagasabb elérhető töltési teljesítménye 200 kW. A Škoda bemutatta új logóját is, ami már nem használ szoborszerű 3D-s grafikát. Így jelzi a márka azt, hogy a marketingtevékenységek egyre inkább a nyomtatott oldalról az online felé fordulnak. A vállalati identitást is alaposan felülvizsgálták; a színek tekintetében a Škoda Auto mostantól két különböző zöld árnyalatot – smaragd és elektromos zöldet – használ, amelyek az ökológiát, a fenntarthatóságot és az elektromobilitást képviselik. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!