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
auto
2024. 07. 22. hétfő

Jóval drágább lesz a VW villanyos kisautója, mint tervezték

Az elektromos autók ára a felsőbb kategóriákban már egy ideje elérte a paritást a hagyományos társaikéval, és az utóbbi időben annyit drágultak a belsőégésű motorosok is, hogy már a középkategóriában is szűkült az olló. Az Európában legnépszerűbb B és C szegmensekben azonban még mindig jóval drágább az elektromosok bekerülési költsége és ebben, úgy néz ki, a közeljövőben nem is lesz nagy változás.

Most a VW is visszalépett korábbi ígéretétől.

Negyedével-felével drágább

Amikor a VW 2019 szeptemberében először beszélt a majdani ID.2-ről, akkor egy Polo méretű, 20 ezer euro alatti árú MEB platformos kisautóról nyilatkozott Herbert Diess. Ekkoriban még 330 forint volt az euró, úgyhogy ez egy 6,5 millió forint körüli árat sejtetett, ami sokaknak nagyon vonzó lehetett volna. Ezzel egyidejűleg tervben volt egy kisebb, e-up! pótló ID.1 is, feltehetőleg még kedvezőbb áron, de erről konkrétumot nem árultak el.

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

Az az autó ID.Life névre keresztelt prototípusát 2021 szeptemberében mutatták be, és akkor már arról szólt a történet, hogy ez az SUV forma lesz a majdani ID.2, és ennek lesz majd egy ötajtós kialakítású, alacsonyabb építésű változata, amit ID.1-nek hívnak. Az ID.2 várható megjelenését ekkor már 2025-re tolták, és mint kiderült ehhez egy új, MEB Light névre keresztelt jóárasított platform is dukál majd.

Ég veled ID.Life: újra kell tervezni a VW szuperolcsó villanyautóját

Bár az ID.Life formavilága sokaknak tetszett, idén év elején mégis úgy döntött a cég, hogy kidobja a terveket és újra rajzasztalhoz ülnek, de az ár, illetve a megjelenési dátum tekintetében nem jelentettek be változást.

Most a Volkswagen júliusban kinevezett márkaigazgatója, Thomas Schäfer hűtötte le a várakozásokat.

A vezető szerint annyival nőttek az alapanyagköltségek az elmúlt időszakban, hogy tarthatatlan a 2019-ben ígért ár, és már inkább 25 ezer euróra kell felkészülnünk, ami 25%-os emelkedés. Idő közben azonban forint is sokat gyengült, úgyhogy ez már 10 milliós árcédulát jelenthet hazánkban, ami inkább 50%-os áremelést jelent idehaza.

Ígéretek jönnek-mennek

A Volkswagen nem az egyetlen, amelyik kénytelen visszatáncolni korábbi, olcsó villanyautó ígéretétől. 2019 elején még a Tesla is azt tervezte, hogy az évtized közepére lesz egy 25 ezer dolláros, globálisan kapható kisautója. Ez persze amerikai szóhasználattal mindig nettó árat jelent, tehát itthon ez inkább bruttó 9 millió forintnak felelt volna meg. Az utóbbi időben azonban Elon Musk már azt nyilatkozta, hogy jelenleg nem dolgoznak ennek a modellnek a prototípusán. Hogy lesz-e egyáltalán ilyen Tesla, vagy változtak a tervek, azt nem tudni.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy nem lesznek 10 millió alatti villanyautók a közeljövőben. Már most is vannak. A piac legolcsóbb modellje, a Dacia Spring, jelenleg 8,2 millió forintba kerül, igaz ennél a típusnál a Volkswagen ígért modelljei valószínűleg felszereltebb és erősebb autók lesznek.

Legutóbb a Hyundai lebegtette meg egy 20 ezer eurós, kifejezetten Európának tervezett, i10 méretű villanyautó tervét, de ütemtervet nem tudtak mondani, csak remélni lehet, hogy a modell egyike a 2030-ig ígért 11 új elektromos típusnak.

Készül egy kicsi és olcsó elektromos Hyundai

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.