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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

Jönnek a szoftveralapú járművek

2022. 10. 12 - Antalóczy Tibor - 0
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

Software Defined Vehicle (SDV) néven új stratégiai irányt jelentett be ma délelőtt a Hyundai Motor Group, a Kia és a Hyundai márkák tulajdonosa. A teljesen újragondolt logika mentén felépített, távolról frissíthető (OTA – Over-the-air), folyamatosan hálózaton lévő autókhoz a cég vadonatúj operációs rendszert fejleszt, és arra készül, hogy 2025-re már 20 millió autója lehessen becsatlakozva a cég Connected Car Services (CCS) néven emlegetett központi rendszerébe.

A Hyundai Motor Group elengedhetetlennek tartja, hogy az autói folyamatosan frissek és naprakészek legyenek. Ennek eléréséhez az autók biztonsági, kényelmi, kapcsolódási, adatbiztonsági és meghajtással kapcsolatos funkciói OTA frissíthetőek legyenek. A következő generációs EV platformra, az integrált vezérlőkre és a házon belül fejlesztett Connected Car Operating System (ccOS) rendszerre támaszkodva minden a csoport által gyártott autó legkésőbb 2025-től képes lesz OTA frissítések fogadására. Ez igaz lesz a tisztán elektromos autók mellett a többi meghajtású, illetve a korábban gyártott autók egy része is, de 2023-tól minden frissen bejelentett modell rendelkezik majd ezzel a képességgel. Az összekapcsolt rendszerek által létrehozott adatplatform innovatív szolgáltatások biztosítását teszi majd lehetővé, együttműködve a logisztikai és vendéglátási ipar más szereplőivel is. A következő évtől a csoport extra szolgáltatásokat is fog tudni biztosítani a Feature on Demand (FoD) rendszeren keresztül, amivel az autósok a korábbinál is nagyobb szabadságot és több lehetőséget kapnak majd az autóik személyre szabásához.

Következő generációs EV platform

A Hyundai Motor Group eM és eS néven két új villanyautós platformot is bevezet a következő években. Mindkettőnek az alapját az Integrated Modular Architecture (IMA) adja, az első autók pedig 2025-től várhatók. A kifejezetten elektromos autókhoz tervezett eM platform minden szegmensben használható lesz, és a jelenlegi villanyautókhoz képest 50%-kal nagyobb hatótávot és hármas szintű önvezetést biztosít majd. Az eS platform a speciális feladatokhoz épített elektromos járművekhez biztosít majd gördeszka alvázat, amire majd az üzleti ügyfelek igényeinek megfelelő járművek készülhetnek. Mivel mindkettő platform alapja az IMA, lehetőség lesz a legfontosabb komponensek, mint a motorok vagy az akkumulátorok,  egységesítésére, modulárissá tételére.

Az új architektúrák lehetővé teszik a vezérlőegységek összevonását, hogy a jövőben ezek hatékonyabban és egyszerűbben frissíthetőek legyenek. Ez lehetővé teszi majd, hogy különböző felhasználói köröknek vagy régióknak eltérő igényeire is egyszerűbben reagálhasson a vállalat. Az infotainment és az ADAS (Advanced Driver Assistance System) rendszerek lesznek az elsők, amelyek egy jelentős fejlesztést követően élvezhetik majd az új technológia előnyeit.

Connected Car Operating System (ccOS)

A házon belül fejlesztett Connected Car Operating System a kulcsa a Hyundai Motor Group ambiciózus terveinek. Az új rendszer az összes vezérlővel együtt tud majd működni, maximalizálva a hardver teljesítményét, amire szükség is lesz, ha a mai autók által érzékelt információkat, adatokat mind fel szeretnék dolgozni. A számítási teljesítményt az Nvidia Drive rendszere adja, amin a ccOS optimalizált változata fut majd. Az integrált vezérlőkre és a szoftveres platformra építve a Hyundai csoport az önvezetés terén is jelentős fejlődésre számít. A Genesis G90-re még idén megérkezik a Highway Driving Pilot (HDP) rendszer, ami a második generációs vezérlőre épülve kínál majd hármas szintű önvezetést, amit hamarosan kiegészít majd a Remote Parking Pilot (RPP) is. A négyes és ötös szintű önvezetést a harmadik generációs integrált vezérlőkkel tervezi elérni a vállalat.

A Hyundai Motor Group 2030-ig 18 billió won-t (18 milliárd USD-t) fektet be olyan ágazatokba, mint a Globális Szoftverközpont és a K+F központok, hogy tovább erősítse az SDV-fejlesztéshez szükséges szoftveres képességeket. A vállalatcsoport emellett a világ legjobb szoftverfejlesztőit tervezi alkalmazni, hogy olyan eszközöket és szolgáltatásokat fejleszthessen, amelyek a felhasználói élményt helyezik előtérbe.

A teljes videó megtekinthető a Youtube-on.

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.