Bemutatkozott a Mercedes-Benz EQT és két Marco Polo kempingváltozata

A Mercedes-Benz bemutatta a tisztán elektromos EQT modellen alapuló Concept EQT Marco Polo kempingautót és kemping modult, amellyel úgy lehet egy komfortos kempingautónk, hogy a hétköznapokban normál személyautóként használhatjuk ugyanazt a járművet.

Az elektromos EQT modell alapja a hagyományos erőforrással is megvásárolható Mercedes-Benz T-osztály, amely a Renault Kangoo közeli rokona. Az EQT kisbusz első kerekeit 90 kW maximális teljesítménnyel és 245 Nm nyomatékkal rendelkező villanymotor hajtja. Az energiaellátást egy nettó 45 kWh (bruttó 46 kWh) kapacitással rendelkező akkumulátor biztosítja, amely 282 km WLTP hatótávhoz elegendő. A végsebesség 134 km/h. Az autóval vontatni is lehet, a maximális vontatható tömeg 1500 kg fékezett utánfutó esetén, fék nélkül pedig 750 kg.

A hosszabb utakon a Mercedes Me megoldása segíti a töltést, a maximális DC töltési teljesítmény 80 kW, amivel az akkumulátor 10-ről 80%-ra mintegy 38 perc alatt lesz feltölthető. Az AC töltési teljesítményt tekintve szinte egyedülállónak mondható a 22 kW-os fedélzeti töltő, így egy üresről tele töltéshez megfelelő kapacitású töltőoszlopon AC töltésnél is mindössze 2,5 óra szükséges.

Az elektromos Mercedes-Benz EQT megkülönböztető jegyei a fényes fekete borítással ellátott hűtőmaszk és a hasonló külső tükrök. Fontos információ azoknak, akik családi autóként választják az EQT-t, hogy a hátsó sorba 3 gyerekülés is behelyezhető. Az autót kétféle karosszéria hosszúsággal kerül gyártásba, a hosszabb L2 változat 7 üléses kivitelben is készül majd. A csomagtér kapacitása az éppen használandó ülések számától függően az 551-1979 liter tartományban változtatható. Az autó fedélzeti rendszere a Mercedesekben megszokott MBUX felületet kapja, amely hangvezérlési lehetőséget biztosít és internetre is csatlakoztatható.

Az elsőként érkező rövidebb EQT 4498 mm hosszú, szélessége 1859 mm, magassága pedig 1819 mm. A hosszabb tengelytávú változatot 2023-ra ígérik.

A Mercedes két kemping megoldást is bemutatott, egy látványos átépítést a hosszabb változatból és egy praktikus kemping modult a rövidebbhez.

Das Concept EQT Marco Polo // The Concept EQT Marco Polo

A Concept EQT Marco Polo az EQT hosszabb, L2 változatán alapul, amely hétszemélyes kivitelben is megvásárolható. A kívülről leginkább szembetűnő változtatás a felemelhető tető, melynek vászonból készült oldalfalain zipzárral ablakok is nyithatók. A tetősátorban egy fekvőhely is található, melynek méretei 1,97 x 0,97 méter.

A tetőbe napelemet integráltak, amely elektromos tápellátás nélkül is biztosítja a fedélzeti akkumulátor megfelelő töltöttségét, így nem csak a belső világítás, de a konyha vízszivattyúja vagy az elektromos főzőlap is használható akár vadkempingezésnél is. Természetesen hűtőláda is van az autóban, amely kompresszoros, így a fagyasztott élelmiszerekért sem kell aggódnunk. A hűtő kapacitása 16 liter.

A felfelé nyíló hátsó ajtó menedéket is biztosít az időjárás viszontagságaitól. A hátrafelé kihúzható fiókban egy második főzőlap is megtalálható, amely gázüzemű. Ez az egység kivehető, így az autótól távolabb is használható. A 2,5 méter hosszú raktérben teljes értékű, 2 méter hosszú és 1,15 méter széles ágy található.

A jármű oldalsó ablakai elektronikusan elsötéthetők, így nincs szükség függönyök behúzásához az intim környezet megteremtéséhez. A kempingezés komfortját a sötét tetőkárpiton elhelyezett LED fényforrások, összesen 7 USB aljzat, kihajtható asztalka és kényelmes székek fokozzák.

A V-osztályból épített Marco Polo változattal ellentétben itt a koncepció lényege, hogy a bútorzatot két személy néhány perc alatt beépítheti, így nincs szükség a kempingezéshez egy dedikált járműre, ugyanazt az autót használhatjuk a hétköznapi közlekedéshez, mint a nyaraláshoz.

Annak sem kell lemondani a kempingezésről, aki a rövidebb, L1 hosszúságú, maximum 5 személy szállítására alkalmas EQT változatot választja. Nekik kínálja a Mercedes a Marco Polo kemping modult. Ennél a megoldásnál három hátrafelé kihúzható méretes fiókot kapunk, melyek egyike a gázpalackkal működő főzőlapot, a másik a 15 literes hűtőt, a harmadik pedig az elektromos szivattyúval felszerelt mosogatót tartalmazza, amelyhez 12 literes víztartályt építettek be.

A három fiók felett egy asztallap utazik, amely igény szerint az autóból teljesen kivehető, de az utastérben is elhelyezhető, így esős időben is kényelmesen tudjuk elfogyasztani az ebédet.

A hátsó üléssort ledöntve egy rugós ágyrácsot hajtogathatunk ki a kemping modulból, amelyen a háromrészes szivacsot eligazítva 115 x 200 centiméteres franciaágyat kapunk.

A Concept EQT Marco Polo egy szériagyártás közeli tanulmányautó, a végleges változat megjelenése 2023 második felére várható, a kemping modul pedig ennél előbb kerülhet piacra.

Az alapot adó EQT jelenleg még szintén fejlesztés alatt áll, de hamarosan megrendelhető lesz, az induló ár várhatóan 49.000 euró (kb. 20 millió forint) körül alakul majd.

Ha valaki esetleg úgy érzi, az EQT Marco Polo szűkös neki a kempingezéshez, nézze meg a nagytestvért, az EQV alapú kempingautót.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.