Nem kellett sokat várni arra, hogy reagáljanak a kínai versenytársak a Tesla árcsökkentésére. Az XPeng már lépett. Harc a vásárlókért A Tesla január 6-án bejelentett kínai árcsökkentése bizonyosan felkavarta a piacot, de a hatások majd csak a következő hetek és hónapok alatt rajzolódnak ki pontosan. Jelenleg minden gyártó még a korábbi hetek, esetleg hónapok megrendeléseit szállítja ki, január közepén egy-két hétre bezár Kína az újévi ünnepségsorozat idejére, és még ha valaki reagálni is fog a versenytárs árainak változására, valószínűleg megvárja, hogy az első pár nap és hét lelkesedése elüljön, és kikristályosodjon, hogy a lépés befolyásolta-e saját megrendeléseinek alakulását.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 A villanyautós prémium szegmensben versenyző XPeng azonban nem várt tovább, a hét elején 11-12 százalékkal csökkentette több modellje árát, ami a gyakorlatban 20-36 ezer jüan, 1-2 millió forint engedményt jelent. Az árváltozás a zászlóshajó G9 SUV-n kívül az összes típust érintette. ezzel párhuzamosan több változat megszűnt a kínálatban – ez a második hasonló lépés volt egy novemberi ritkítás után. XPeng P5 Hogy elkerüljék a korábbi vásárlók elégedetlenkedést, a vállalat azon G3i, P5 és P7 modellek tulajdonosainak, akik egy éven belül vásárolták meg az autójukat 10 év / 200 ezer kilométerre növelte a garanciát, és négy évnyi ingyenes karbantartást biztosított. A vállalat a Teslához hasonlóan a gyártási költségek csökkenésével magyarázta az árváltozást, de ahogy az amerikai vállalatnál, úgy most sem nagyon hiszi el ezt senki. Csakhogy a Teslával ellentétben az XPeng jelenleg még veszteséget termel, tehát nem feltétlenül volt abban a pozícióban, hogy árakat csökkentsen. Az autógyártó 2025-re várja, hogy üzemi eredménye pozitívba forduljon, de még ez sem jelenti feltétlenül a cég egészének nyereségességét. Megkezdődött az árháború 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!