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
auto
2024. 04. 23. kedd

Válaszlépés: árakat csökkentett az XPeng Kínában

elektromos autó

Nem kellett sokat várni arra, hogy reagáljanak a kínai versenytársak a Tesla árcsökkentésére.

Az XPeng már lépett.

Harc a vásárlókért

A Tesla január 6-án bejelentett kínai árcsökkentése bizonyosan felkavarta a piacot, de a hatások majd csak a következő hetek és hónapok alatt rajzolódnak ki pontosan. Jelenleg minden gyártó még a korábbi hetek, esetleg hónapok megrendeléseit szállítja ki, január közepén egy-két hétre bezár Kína az újévi ünnepségsorozat idejére, és még ha valaki reagálni is fog a versenytárs árainak változására, valószínűleg megvárja, hogy az első pár nap és hét lelkesedése elüljön, és kikristályosodjon, hogy a lépés befolyásolta-e saját megrendeléseinek alakulását.

A villanyautós prémium szegmensben versenyző XPeng azonban nem várt tovább, a hét elején 11-12 százalékkal csökkentette több modellje árát, ami a gyakorlatban 20-36 ezer jüan, 1-2 millió forint engedményt jelent. Az árváltozás a zászlóshajó G9 SUV-n kívül az összes típust érintette. ezzel párhuzamosan több változat megszűnt a kínálatban – ez a második hasonló lépés volt egy novemberi ritkítás után.

XPeng P5

Hogy elkerüljék a korábbi vásárlók elégedetlenkedést, a vállalat azon G3i, P5 és P7 modellek tulajdonosainak, akik egy éven belül vásárolták meg az autójukat 10 év / 200 ezer kilométerre növelte a garanciát, és négy évnyi ingyenes karbantartást biztosított.

A vállalat a Teslához hasonlóan a gyártási költségek csökkenésével magyarázta az árváltozást, de ahogy az amerikai vállalatnál, úgy most sem nagyon hiszi el ezt senki. Csakhogy a Teslával ellentétben az XPeng jelenleg még veszteséget termel, tehát nem feltétlenül volt abban a pozícióban, hogy árakat csökkentsen. Az autógyártó 2025-re várja, hogy üzemi eredménye pozitívba forduljon, de még ez sem jelenti feltétlenül a cég egészének nyereségességét.

Megkezdődött az árháború

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.