Nem kellett sokat várni arra, hogy reagáljanak a kínai versenytársak a Tesla árcsökkentésére. Az XPeng már lépett. Harc a vásárlókért A Tesla január 6-án bejelentett kínai árcsökkentése bizonyosan felkavarta a piacot, de a hatások majd csak a következő hetek és hónapok alatt rajzolódnak ki pontosan. Jelenleg minden gyártó még a korábbi hetek, esetleg hónapok megrendeléseit szállítja ki, január közepén egy-két hétre bezár Kína az újévi ünnepségsorozat idejére, és még ha valaki reagálni is fog a versenytárs árainak változására, valószínűleg megvárja, hogy az első pár nap és hét lelkesedése elüljön, és kikristályosodjon, hogy a lépés befolyásolta-e saját megrendeléseinek alakulását.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 A villanyautós prémium szegmensben versenyző XPeng azonban nem várt tovább, a hét elején 11-12 százalékkal csökkentette több modellje árát, ami a gyakorlatban 20-36 ezer jüan, 1-2 millió forint engedményt jelent. Az árváltozás a zászlóshajó G9 SUV-n kívül az összes típust érintette. ezzel párhuzamosan több változat megszűnt a kínálatban – ez a második hasonló lépés volt egy novemberi ritkítás után. XPeng P5 Hogy elkerüljék a korábbi vásárlók elégedetlenkedést, a vállalat azon G3i, P5 és P7 modellek tulajdonosainak, akik egy éven belül vásárolták meg az autójukat 10 év / 200 ezer kilométerre növelte a garanciát, és négy évnyi ingyenes karbantartást biztosított. A vállalat a Teslához hasonlóan a gyártási költségek csökkenésével magyarázta az árváltozást, de ahogy az amerikai vállalatnál, úgy most sem nagyon hiszi el ezt senki. Csakhogy a Teslával ellentétben az XPeng jelenleg még veszteséget termel, tehát nem feltétlenül volt abban a pozícióban, hogy árakat csökkentsen. Az autógyártó 2025-re várja, hogy üzemi eredménye pozitívba forduljon, de még ez sem jelenti feltétlenül a cég egészének nyereségességét. Megkezdődött az árháború PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1qdW4tMTMwMHg2MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1qdW4tMTMwMHg2MDAtMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!