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 Sajtóértesülések szerint az LG Energy Solutionnel épít közös akkumulátorgyárat a Ford Motor Company Törökországban, felborítva ezzel a tavaly márciusban bejelentett terveket, miszerint a szintén dél-koreai akkugyártó óriással, az SK Onnal együttműködve húzná fel a létesítményt Ankara közelében. Több hírportál is úgy tudja belső forrásaik alapján, hogy az amerikai autógyártó, valamint az SK Innovation elektromosautó-akkumulátorokkal foglalkozó üzletága közötti tárgyalások kudarcba fulladtak. A Nikkei Asia beszámolója szerint azt az SK On is megerősítette, hogy a tárgyalások nehézségekbe ütköztek, az LG Energy azonban nem kommentálta a Ford partnercseréjéről szóló híreket. Úgy tudni, hogy a Ford, az LG, valamint a török ipari csoport, a Koç Holding már néhány héten belül aláírhatja az előzetes szerződést az akkugyár megépítéséről. A korábban publikált tervek szerint a létesítmény 2025-ben kezdené meg a termelést, és évi 30-45 GWh-nyi akkumulátorral látná el a Ford villanyautóit. A Ford és az SK On együttműködése egyébként más projektekben folytatódik, az Amerikai Egyesült Államokban három akkumulátorgyárat építenek együtt, Magyarországon pedig Iváncsán, az ország egyik legnagyobb zöldmezős beruházásaként épül a dél-koreaiak gyára, lényegében a Ford villanyautós terveinek kiszolgálására. Megkezdődött a BlueOval SK Battery Park építése A Ford három létesítményében, Kölnben, a romániai Craiovában, és a törökországi Gölcükben is készülnek majd elektromos autók az európai piacra, utóbbiban jártunk is – hogy milyen élményekkel gazdagodtunk, arról itt írtunk részletesebben. Így készülnek a Ford elektromos kisáruszállítói Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!